۰
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸

همسر تاج زاده در لایو اینستاگرامی چه گفت؟

رونمایی رسانه اصولگرا از توئیت های اتهامی تاج زاده
​​​​​​​ بعد از بازداشت تاجزاده و ادعاهایی که همسر وی مطرح کرد این سوال ایجاد می‌شود که آیا اساساً بازداشت تاجزاده خبر بدی برای مردم است و اینکه آیا نقدهای وی مصلحانه و از روی دلسوزی است؟
همسر تاج زاده در لایو اینستاگرامی چه گفت؟
فارس نوشت:
عصر روز گذشته جمعه ۱۷ تیر مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب و از محکومین امنیتی فتنه ۸۸ به اتهام « اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور» و « نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» به دستور مقام قضائی بازداشت شد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود که آنرا «دومین نامه به دکتر حجاریان درباره اصلاحات ساختاری» نام گذاری کرده بود، روحانیت را متهم به دخالت در اداره حکومت کرده و مدعی شده بود روحانیت نه برای آن ایجاد شده بود و نه آمادگی ایفای چنین نقشی را داشت.
صحیفه امام(ره) در رابطه با نقش نظارتی یا حکومتی روحانیون در نظام جمهوری به وجود نظر نظارتی در اوایل انقلاب اشاره کرده است، اما ولی فقیه بعدا به این نتیجه رسید که حضور مسئولیتی روحانیت بلااشکال است.
تاجزاده در ادامه یادداشت خود مدعی شده است که رهبری در حالی در امور مختلف کشورداری دخالت دارد که هیچ مسئولیتی را متوجه خود نمی داند!
به بنابراین گزارش، با نگاه به امورات و اجرائیات در دولت های گذشته، پر واضح است که رهبر انقلاب همواره از دولت ها حمایت کرده و به نوعی تصمیمات دولت ها را تمکین کرده است. در دولت های اصلاحات، بهار و تدبیر که هرکدام در جهات مختلف، سیاست های خود را دنبال می‌کردند، که رهبری جز حمایت از دولت ها هیچ نقشی در امورات و اجرائیات کشور نداشته است. نکته قابل تامل این است که علیرغم این واقعیتِ قابل لمس، آقای تاجزاده چگونه مدعی دخالت رهبری در امورات کشور شده است؟!
تاجزاده در این بیانیه همچنین تصریح می‌کند که قصد براندازی ندارد و بر حذف کامل ولایت فقیه از قانون اساسی هم پافشاری نمی‌کند!
اما پیش ازین محمد عطریانفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه ای پیرامون بحث اصلاحات ساختاری تلویحا تاکید کرده بود که مزاج اظهارات تاجزاده چیزی جز براندازی نیست!
البته اظهارات تاجزاده به همین جا ختم نمی شود؛ در ادامه این گزارش به برخی اظهارات وی اشاره شده است.
وی اخیرا طی توییتی نوشت:« آقای رئیسی! دیوار کشیدن بین زن و مرد اتهام مخالفان بود و شما می‌خواستید میان آنها پل بزنید؟ پس این دیوارکشی‌ها و #تفکیک_جنسیتی چیست؟ با یکدست‌شدن حکومت فکر نکنید بازی تمام شده، زیرا هنوز هزار باده ناخورده در رگ تاک است».

به عقیده بسیاری از کارشناسان پروژه دیوارکشی و تفکیک جنسیتی سناریوی نخ نمای جریان اصلاحات بود که در یازدهمین دوره و حتی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دستاویز این جریان سیاسی بود و توانستند با هراس افکنی در جامعه اینگونه القاء کنند که ابراهیم رئیسی بین زنان و مردان دیوارکشی خواهد کرد. این کارشناسان معتقدند اصلاح طلبان درواقع با چنگ زدن به این دروغ پراکنی توانستند با تشویش افکار عمومی عرصه انتخابات را جهت پیروزی برای خود هموار کنند. معلوم نیست که در حال حاضر تاجزاده با چه هدفی این سناریوی سراسر دروغ را به دولت آقای رئیسی منتصب کرده است؟
این فعال سیاسی اصلاح طلب در توییت دیگری عنوان کرد: « آیا به گوش رهبر نرسیده که؛ «طبق ارزیابی بانک جهانی، عراق امسال بیش از ۱۲۷ و سال آینده نزدیک به ۱۲۴ میلیارد دلار درآمد نفتی خواهد داشت»؟ چرا اجازه احیای برجام در اسفند ۹۹ را ندادند؟ چرا با تعیین فردی کاردان، به مذاکره مستقیم با امریکا برای کسب توافق و لغو #تحریم‌ها نمی‌پردازند؟».

در موضوع مذاکرات احیای برجام و نظر به اظهارات بسیاری از کارشناسان پرواضح است که اصلاح طلبان در اقدامی هماهنگ و با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ایجاد پروپاگاندا و اسطوره سازی از ظریف، درصدد این هستند که تیم مذاکره کننده فعلی که همواره بر تامین منافع اقتصادی و ملت در کنار حفظ عزت و اقتدار تاکید دارد را ناکارآمد و نابلد عنوان کنند و بگویند که فقط ظریف راه برون رفت از بن بست مذاکرات را بلد است و دولت را به بهره گیری و استفاده از تجارب ظریف در مذاکرات با غرب دعوت می کنند.
ت‍اجزاده طی توییت دیگری به موضوع تجمع جوانان شیرازی اشاره کرد و نوشت: « اگر شهامت اعلان شکست حجاب اجباری را ندارید، دست‌کم بگذارید مانند قانون ممنوعیت نگهداری تجهیزات ماهواره، مردم خود اشتباه حکومت را برطرف کنند. بازداشت جوانان شیرازی، صرفا به علت رعایت‌نکردن حجاب، هم بی‌نتیجه است هم رسوا».

این فعال سیاسی اصلاح طلب مدعی شده که حکومت، جوانان بی حجابی که در تجمع اسکیت‌سواران در شیراز حضور داشتند را بازداشت کرده است. اما ماجرا فارغ از آنچه که تاجزاده مدعی آن شده، است. پس از تجمع اسکیت سواران در شهر شیراز که با هنجارشکنی و کشف حجاب همراه شده بود، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد. وی به دادستان مرکز استان تأکید کرد ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس، ۵ نفر از عوامل اصلی که تمامی آن‌ها از دست‌اندرکاران این مراسم بوده‌اند پس از شناسایی بازداشت شدند و هیچ‌کدام از نوجوانان شرکت‌کننده در این مراسم در بازداشت نیستند.
ادعای همسر تاجزاده در لایو اینستاگرامی
گفتنی است، پس از دستگیری مصطفی تاجزاده توسط نیروهای امنیتی همسر وی طی یک ویدئو زنده در اینستاگرام، خبر دستگیری همسرش را یک خبر بد برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: متاسفانه حامل خبر بدی برای ملت ایران هستم که ظرفیت این را ندارد که یک منتقد دلسوز در کشور باشد و نقد مصلحانه داشته باشد.
سوال اصلی در این اینجا اینطور مطرح می شود که آیا اساساً نقدهای این فعال سیاسی اصلاح طلب مصلحانه و از روی دلسوزی است یا صرفا در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه مطرح می‌شود؟ و آیا دستگیری چنین افرادی، خبر خوب است یا بد؟
کد مطلب: 168451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *