۰
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۷

اردوغان درصدد دیدار دوجانبه با پوتین در تهران

ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان در سفر دو روزه خود به تهران قصد دارد دیدار دوجانبه‌ای نیز با رئیس جمهور روسیه داشته باشد.
اردوغان درصدد دیدار دوجانبه با پوتین در تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درصدد است تا در جریان سفر دو روزه خود به تهران که فردا و پس فردا خواهد بود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار دوجانبه داشته باشد.
کاخ کرملین روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین روز 19 جولای (28 تیرماه) برای شرکت در نشست سه جانبه سران با «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و اردوغان،‌به تهران سفر خواهد کرد.
انتظار می‌رود این سه رئیس جمهور در مورد تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم از جمله علیه داعش و  «پ‌ک‌ک» و بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به سوریه گفت‌وگو کنند.
وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه ایران و ترکیه روز شنبه در تماس تلفنی درباره آمادگی برای برگزاری نشست آتی در سطح عالی (روند آستانه) گفت‌وگو کردند.
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «حسین امیرعبداللهیان» ویر خارجه ایران پس از سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به آنکارا در  ۲۷ ژوئن (دوشنبه ۶ تیر) این گفت‌وگو را انجام دادند. 
کرملین نیز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد پوتین برای شرکت در نشست سوریه با اردوغان و رئیسی به تهران سفر خواهد کرد. 
روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی را درباره سوریه به عنوان بخشی از «روند صلح آستانه» برای پایان دادن به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور خاورمیانه برگزار کرده‌اند.
کد مطلب: 168970
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *