۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵

افزایش حقوق بازنشستگان باطل شد

 دستور قالیباف درباره افزایش حقوق کارگران
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگری و افزایش مستمری بازنشستگان را به رئیس جمهور اعلام کرد.
افزایش حقوق بازنشستگان باطل شد
 بالاخره رئیس مجلس سکوت یکماه خود را شکست و در دعوای کارگران و دولت، طرف کارگران را گرفت.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی، ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگری و افزایش مستمری بازنشستگان را به رئیس جمهور اعلام کرد.
موضعگیری رئیس مجلس در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان، توقعی بود که با توجه به بالاگرفتن دعوای اخیر کارگران بازنشسته و هیات دولت انتظار آن می‌رفت.
به صورت مشخص ماه گذشته هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در این خصوص دو نوبت تشکیل جلسه داده بود.
اعلان نظر رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از این حیث حائز اهمیت است که باوجود اعلام نظر کمیته تطبیق قوانین مجلس، دولت نظر این هیات را غیر رسمی خواند.
هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار افزایش داد.
بر این اساس می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد اما دولت در مقام ابلاغ کننده این مصوبه حقوق بازنشستگان سایر سطوح را ۱۰ درصد افزایش داد.
کد مطلب: 169228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *