۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲

گزارش جدید بانک مرکزی از وضعیت اقتصادی کشور

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که ضریب فزاینده نقدینگی و پایه پولی در خردادماه امسال نسبت به اسفند ۱۴۰۰ بازهم کاهشی بوده است.
گزارش جدید بانک مرکزی از وضعیت اقتصادی کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم، بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی خرداد ماه سال جاری از ادامه سیر نزولی ضریب فزاینده نقدینگی و پایه پولی در سومین ماه امسال نسبت به اسفند ۱۴۰۰ خبر داد.
در این گزارش آمده است که نقدینگی در خردادماه امسال به ۵ هزار و ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ رشد یک ساله نقدینگی در خردادماه ۳۷٫۸ درصد اعلام شده است. البته نقدینگی خرداد ۱۴۰۱ نسبت به اسفند ۱۴۰۰ معادل ۵٫۶ درصد رشد داشته است.

گفتنی است از جمله نکات مهم در گزارش جدید بانک مرکزی، رشد منفی ضریب فزاینده نقدینگی خرداد نسبت به اسفند ۱۴۰۰ است؛ ضریب فزاینده نقدینگی خرداد نسبت به اسفند منفی ۴ درصد اعلام شده است. البته رشد یکساله ضریب فزاینده نقدینگی نیز ۷٫۸ درصد بوده است.
پایه پولی در خردادماه امسال به ۶۴۰۳٫۷ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به خرداد سال قبل ۲۷٫۸ درصد رشد داشته است؛ البته رشد پایه پولی خرداد امسال نسبت به اسفند ۱۴۰۱ نیز ۶ درصد اعلام شده است.
گفتنی است، رشد پایه پولی در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه منفی ۳ هزار میلیارد تومان بوده است. پایه پولی اردیبهشت ماه طبق اعلام بانک مرکزی ۶۴۳ هزار میلیارد تومان بود که در خردادماه به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
کد مطلب: 169230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *