۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۸

توضیحات ساترا درباره توقیف سریال «جیران»

ساترا درباره توقیف سریال نمایش خانگی «جیران» اطلاعیه صادر کرد.
توضیحات ساترا درباره توقیف سریال «جیران»
ساعاتی قبل مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که بر اساس حکم قضایی، در پی شکایت شاکی خصوصی از لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری ادامه پخش سریال جیران متوقف شد.
این حکم پس از بررسی‌های لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است؛ و براساس حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.
ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و هنرمندان می‌گوید: مراجع قضائی می‌توانند ضمن رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی نسبت به جلوگیری از نشر و پخش و عرضه آثار مورد شکایت و‌ضبط آن دستور لازم به ضابطین دادگستری بدهند.
پس از انتشار این خبر، اسماعیل عفیفه، تهیه کننده فیلم «جیران» به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که موضوع توقیف «جیران» صحت ندارد و مشغول پیگیری این موضوع است.
اما حالا ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) آب پاکی را روی دست «جیران» ریخت و اعلام کرده ادامه پخش سریال نمایش خانگی «جیران» به دلیل نقض مالکیت ادبی و هنری با حکم قضایی متوقف شد.
این حکم در پی شکایت شاکی خصوصی از شرکت فناوران ایده پرداز (فیلیمو) و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از شاکی خصوصی صادر شده است.
بنا بر این گزارش با توجه به نظریه کارشناسی رسمی دادگستری مبنی بر لطمه اساسی به اثر متعلق به شاکی در صورت ادامه پخش سریال، دستور قضایی در خصوص جلوگیری از نشر، پخش و عرضه اثر صادر شده است.
لازم به ذکر است دادسرای فرهنگ و رسانه، ساترا را موظف کرده است از نشر، پخش و عرضه اثر «جیران» در پلتفرم‌ها ممانعت به عمل آورد.
کد مطلب: 169245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *