۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴

تعجب احمدی نژاد از گرانی زمین!

رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود، ابتدا دشمنان ایران و غرب را مخاطب قرار داد، سپس از فرهنگ عاشورا سخن گفت و پس از تقدیر از نیکزاد در انجام پروژه مسکن مهر، در پایان بار دیگر از بهانه گیرانی انتقاد کرد که نمی​گذارند کارهای بزرگ در کشور انجام شود.
محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی، علمی و رونمایی از سبک فرهنگ و آیین‌های عاشورایی استان مازندران، خطاب به دشمنان ايران تاکيد کرد که دوستي با ايران به نفع آنهاست و بايد ادبياتشان را در قبال ايران تغيير دهند.
وي با بیان اینکه "پیشرفت علمی پایه ساختن کشور است" و با اشاره به مخالفت دشمنان با پیشرفت‌های ملت ایران اظهار کرد: آنها از اینکه می‌بینند ملت ایران در مسیر علم و فناوری و پیشرفت با سرعت روزافزون در حال حرکت است ناراحت هستند و یکی از علل اصلی مخالفتشان با جمهوری اسلامی این موضوع است. چراکه ایرانیان در هر عرصه‌ای وارد شوند با سرعت پیشرفت می‌کنند، از جمله در عرصه‌های علمی. آنها از طرف دیگر می‌بینند که ملت ایران عمیقا پایبند به ارزش‌های الهی است و تحمل این موضوع برای دشمنان سخت است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "این سخنان به این معنا نیست که مشکل در کشور وجود ندارد"، خاطرنشان کرد: مشکلات وجود دارد و برای حل آنها، اجرای عدالت و تحقق حقوق اساسی مردم باید کار و تلاش کنیم ولی همان‌طور که گفتم، آنها نمی‌خواهند ملت ایران خود را در عرصه بین‌المللی پیدا کند و به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند، چراکه این امر موجب می‌شود معادلات تغییر کند و باور ملت‌ها نیز عوض شود و به همین بابت فشار می‌آورند.
گزيده سخنان رئيس جمهور را در ادامه به نقل از ايسنا بخوانيد:
· { خطاب به غرب و دشمنان ایران} آیا شما واقعا نگران بمب هسته‌یی هستید؟، نه؛ اینها بهانه‌ای بیش نیست. آیا شما واقعا نگران حقوق‌بشر هستید؟ اینها دروغی بیش نیست. من نمی‌گویم مشکلی نیست، همه جا مشکل است، هنوز انسانیت انسان‌ها تامین نشده است که انسان‌ها حقیقتا آزاد باشند ولی بحث حقوق بشر که شما مطرح می‌کنید بهانه‌ای بیش نیست. شما از اینکه می‌بینید ایران پیشرفت می‌کند ناراحت هستید و فشار به ملت ایران وارد می‌کنید. شما مثل همیشه تاریخ اشتباه می‌کنید چراکه اینجا ایران است و ملت ایران ملتی ریشه‌دار در تاریخ است. بارها به شما گفته‌ایم که ادبیات خود را نسبت به ملت ایران درست کنید و به ملت ایران احترام بگذارید. شما با عوامل داخلی و خارجی‌تان دست به دست هم داده‌اید و می‌خواهید از ملت ایران انتقال {انتقام} بگیرید ولی نخواهید توانست. می‌خواهید جلوی پیشرفت ایران را بگیرید و فکر می‌کنید با مسائلی چون ارز و نفت می‌توانید فشار بیاورید و ملت ایران را در مسیری که حرکت می‌کند متوقف کنید، اشتباه می‌کنید. ممکن است یک ترمز کوچکی بزند ولی ملت ایران خود را به سرعت پیدا می‌کند و به حرکت خود ادامه می‌دهد.
· {خطاب به کشورهای غربی}دوستی با ملت ایران به نفعتان است. البته شما می‌توانید مسیر دیگری را نیز انتخاب کنید و اگر مسیر دیگری را انتخاب کردید پنج - شش سال دیگر نگویید که ما پشیمان شده‌ایم چراکه آن زمان شرایط خود را دارد.
· خداوند انسان را خلق کرده که جلوه خداوند باشد. انسان باید راه کمال را خود آگاهانه و آزادانه انتخاب کند و تنها راه و کامل‌ترین راه در روز عاشورا و در کربلا به تصویر کشیده شده است. حادثه کربلا و قیام عاشورا، دعوا بر سر قدرت و حکومت نبود چراکه این مربوط به انسان‌های پایین است. کربلا ترسیم راه کمال و خدایی شدن است و در واقع عاشورا هنرنمایی خود خداست. امام حسین (ع) به دنبال کینه‌جویی و تسلط نبود. همه دین، توحید، معاد و نبوت در عاشورا عینیت پیدا می‌کند در واقع همه خدا عینیت پیدا می‌کند؛ البته آنقدر که ما می‌فهمیم و درک می‌کنیم. مکتب امام حسین (ع) راه نجات بشریت و تنها راه است و ملت ایران و مردم مازندران ۱۴۰۰ سال است که پیام عاشورا را گرفته و آن را حفظ کرده‌اند.
· آقای وزیر {علي نيکزاد} اعلام کردند تا پایان سال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در این استان افتتاح می‌شود و ان‌شاءالله سال آینده ۴۲ هزار واحد افتتاح خواهد شد. مساله مسکن با این مرحله از مسکن مهر تمام نمی‌شود و این مسکن مهر در حال حاضر در حال اجراست یک کار ضربتی است و در واقع یک امدادرسانی به یک مشکل ریشه‌دار در کشور است. آقای نیکزاد اشاره کردند تا قبل از ساخت مسکن مهر در کشور همیشه در طول پنجاه سال اخیر بر اساس آنچه که ما آمار داریم، همیشه تعداد واحدهای مسکونی کشور کمتر از خانوارهای کشور بوده است، مثلا اگر ۱۰۰ خانوار داشتیم ۹۰ واحد مسکونی وجود داشته است و اکنون برای اولین بار بر اساس اطلاعاتی که ثبت شده است تعداد واحدهای مسکونی موجود از تعداد خانوارها پیشی گرفته است؛ البته این سخن به این معنا نیست که همه صاحبخانه هستند، ممکن است برخی صاحب دو سه خانه باشند و برخی صاحب خانه‌ای نباشند.
· باید به جایی برسیم که هر خانواده ایرانی یک واحد مسکونی داشته باشد و هر خانواده‌ جدیدی که ایجاد می‌شود پس از مدت کوتاهی دارای خانه شود. البته این گام اول است و گام دوم بلندتر است. ما باید در گام دوم به کیفیت مسکن توجه کنیم و به یک طراز مطلوب برسیم و یک خانواده در مسکنی زندگی کند که از نظر فرهنگ ما مطلوب باشد.
· ساخت پنج میلیون واحد مسکن مهر در کشور در چند سال اخیر بی‌نظیر است.
· چرا باید اینقدر زمین گران باشد؟ آیا ما زمین کم داریم؟ آیا کشور کوچکی هستیم؟ نه؛ ایران بیش از ۱۸۷ میلیون هکتار وسعت دارد و کل زمینی که زیر سطح روستاها و شهرهای کشور است بیش از دو میلیون هکتار است. در حال حاضر ۲۱ میلیون خانواده در ایران زندگی می‌کنند و فرض کنیم که به هر خانواده یک هکتار زمین بدهیم می‌شود ۲۱ میلیون هکتار و از این ۱۸۷ میلیون هکتار به چه میزان باقی می‌ماند.
· نوع شهرسازی ما دارای اشکالاتی است و ما باید نگاهمان را عوض کنیم. بعضا ضوابطی می‌گذاریم که بی‌جهت باعث افزایش قیمت زمین می‌شود چرا باید به این میزان قیمت افزایش پیدا کند و به نحوی مردم را محدود کنیم که قیمت زمین در یک نقطه به بیش از ۳/۵ میلیون تومان برسد، باید مدل‌ها را عوض کنیم. نباید فکر کنیم که حتما باید مدل و اندیشه آن طرف را پیاده کنیم، ما باید بر اساس اقتضائات و شرایط محیط خود برنامه‌ریزی کنیم.
· باید با تدبیر و برنامه به جلو ببریم؛ البته همان‌طور که گفتم وقتی می‌خواهیم کار بزرگی بکنیم بهانه‌ها شروع می‌شود مثلا می‌گویند پول ندارند و بهانه‌های اینچنینی گرفته می‌شود، در صورتی که ما همه چیز داریم و باید درست توزیع کنیم.
کد مطلب: 16994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *