۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳

مخالفان سوری روسیه را تهدید کردند

در حالی که وزارت خارجه روسیه به همه اتباع این کشور درباره سفر به سوریه هشدار داد یکی از رهبران ائتلاف مخالفان سوری، روسها را هدفی مشروع خواند
به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، هیثم المالح عضو ائتلاف ملی سوریه گفت : هر روسی در سوریه هدفی مشروع برای انقلاب سوریه است.
وی مدعی شد: روسیه با مردم سوریه مبارزه و از نظام حاکم حمایت تسلیحاتی می کند و از حق وتو استفاده می کند تا نظام به کشتار مردم ادامه دهد، زیرا بر اثر وتوی روسها پنجاه هزار نفر در سوریه کشته شده اند.
مالح ادعا کرد: اتباع کشورهای حامی نظام سوریه هدفی مشروع هستند، اما ربوده شدن شهروندان کشورهایی که از نظام حمایت نمی کنند، مجاز نیست.
این در حالی است وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ربایندگان شهروندان روسی و ایتالیایی در مقابل آزادی آنها درخواست پول کرده اند.
در این بیانیه اسامی افراد ربوده شده به شرح زیر اعلام شده است که عبارتند از ف. گوریلف، عبدالستار حسون که دارای تابعیت سوری نیز هست و ماریو بیلوو که مهندس ایتالیایی است.
وزارت خارجه روسیه از اتباع این کشور خواست به سوریه نروند.
این درحالی است که الکسی بلوتنیکف کارشناس امنیت بین المللی در گفتگو با روسیا الیوم گفت: مواضع مسکو پس از ربوده شدن اتباعش تغییری نخواهد کرد.
وی ربوده شدن اتباع روسی را اقدامی تروریستی خواند.
کد مطلب: 17026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *