۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۴

تکذیب کاهش قیمت سفر عتبات عالیات

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هر کسی ارزش خود را بداند می‌تواند تحول شگرفی را در درونش ایجاد کند. انسان باید به این باور برسد که تمام آفریده‌های خداوند در خدمت تعالی و تکامل اوست، حتا فرشتگان مقرب الهی نیز در خدمت رشد و تعالی معنوی انسان قرار دارند.
حجت‌الاسلام سید‌احمد موسوی در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیر حج و زیارت استان زنجان و دیدار با کارگزاران حج، ساده‌ترین راه بهره‌گیری از معارف حج را خودشناسی دانست و ادامه داد: حج جای تسلیم است، زیرا تسلیم روح همه‌ی عبادت‌هاست. البته خداوند از ما خواسته در اصول دین و برای دست‌یابی به جهان‌بینی کامل و تعمیق باورها، از ابزار عقل استفاده کنیم؛ اما تا رسیدن به این باور، روح تسلیم باید در کالبد انسان حلول پیدا کند تا تحول مورد نظر ایجاد شود.
او بخشش و توبه را مهم‌ترین دستاورد حج دانست و اظهار کرد: اسلام، دین تحول و تغییر است، برای تغییر جهان و دمیدن روح معنویت، باید در جهان تابلوی سلام را بلند کنیم. خدا از کسانی نگذرد که با رفتارهای خشونت‌آمیز و تحریک نظام سلطه، اسلام را خشن معرفی می‌کنند.
رییس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه به عملکرد این سازمان در حج تمتع امسال اشاره و بیان کرد: حجاج امسال در قالب ۴۵۱ کاروان از چهارم مهرماه تا ۲۹ مهرماه به عربستان منتقل شدند و پس از انجام فرایض خود، از ۱۰ آبان‌ماه بازگشت‌شان آغاز شد و تا ۲۹ آبان‌ماه به کشور بازگشتند.
او افزود: همه‌ی پروازهای رفت‌وبرگشت توسط ناوگان داخلی انجام شد. در مرحله‌ی رفت، حجاج با ۲۱۰ پرواز به عربستان وارد شدند و مرحله‌ی برگشت نیز توسط ۲۰۲ پرواز با سهولت فراوان و به‌واسطه‌ی تدابیر اتخاذشده انجام شد.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم اظهار کرد: بحث کاهش قیمت سفر به عتبات عالیات که از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شده است، صحت ندارد؛ ولی با مسئولان کشور عراق در حال رایزنی برای کاهش این هزینه برای دوره‌های آینده هستیم و در آینده‌ی نزدیک، نرخ جدید اعلام خواهد شد.
مسعود اخوان گفت: دوره‌های ثبت نام اعزام به عتبات عالیات هر سه‌ماه یک‌بار انجام می‌شود و ثبت نام جدید از متقاضیان انجام شده است. برای اعزام زائران و علاقه‌مندان در اربعین حسینی و وفات پیامبر اکرم (ص)، ظرفیت لازم وجود دارد و در صورت افزایش تعداد متقاضیان، اعزام‌ها براساس ضوابط انجام خواهد شد.
به گفته‌ی او، هزینه‌ی سفر به عتبات عالیات به‌صورت زمینی از ۷۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و اعزام هوایی از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان است. مردم از طریق دفاتر رسمی که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند، برای اعزام به عتبات عالیات می‌توانند اقدام کنند.
وی با اشاره به این‌که اعزام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در این دوره، تا ۲۷ دی‌ماه امسال ادامه خواهد داشت، بیان کرد: نام‌نویسی در سایت پیش ثبت نام این دوره‌ی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.haj.ir به مدت شش روز از نهم تا چهاردهم آذر‌ماه امسال انجام شد. همچنین نتایج قرعه‌کشی ۱۵ آذرماه اعلام شد و روی سایت پیش ثبت نام قرار گرفت.
اخوان ادامه داد: با وجود تذکراتی که سازمان حج و زیارت به زوار برای سفر با کاروان‌های غیرمجاز داده است، همچنان برخی افراد با این روش به عراق سفر می‌کنند و متأسفانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. به‌طور مثال، هفته‌ی پیش برخی هم‌وطنان در قالب سه کاروان هوایی به عراق سفر کرده بودند که به‌دلیل صادر نشدن روادید، مجبور به بازگشت به کشور شدند. سازمان تا‌ کنون با کاروان‌های غیرمجاز که شناسایی شده‌اند، برخورد قاطع کرده است و برخی حتا در مرحله‌ی دادگاه هستند.
او افزود: با توجه به فرارسیدن ماه صفر و استقبال مردم از حضور در کربلا، از مردم درخواست داریم با کاروان‌های دارای مجوز سازمان حج و زیارت به عراق سفر کنند تا حادثه و مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.
در این مراسم، فرامرز بابایی به‌عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان زنجان معرفی و از خدمات و تلاش‌های محمود فیضی تجلیل شد.
کد مطلب: 17030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *