۰
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۶
صادق زیباکلام:

آقای رئیس جمهور! زمان انتخابات هم با مساله حجاب مثل امروز برخورد می‌کنید؟

جناب آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای که با اعضاء «ستاد امر بمعروف و نهی از منکر» داشتند، از آنها خواستند که تسلیم جوسازی‌ها نشده و بوظائف قانونی‌شان در مورد حجاب عمل کنند.
آقای رئیس جمهور! زمان انتخابات هم با مساله حجاب مثل امروز برخورد می‌کنید؟
جناب رئیسی تنها چهرۀ اصولگرا نیستند که در قبال اعتراضاتی که نسبت به اعمال فشار و برخوردهای ناخوشایندی که نسبت به بانوان بدحجاب صورت گرفته، سکوت اختیار کرده‌اند. کِاَنَّهُ آن رفتارهای تاسف‌آور در ایران نبوده و در کشور دیگری آنگونه با زنان رفتار شده. ایشان حتی تلویحاً از «ستاد امر بمعروف» می‌خواهند که بدون توجه به جوسازی‌ها، قرص و محکم قانون را باجرا بگذارند.
گمان نمی‌رود که معنی سخنان ایشان و موضع‌گیری‌شان در قبال اجراء «حجاب اجباری» خیلی جای تردید داشته باشد. موضوع چیز دیگری است. موضوع، برخورد دوگانه در خصوص مسئلۀ حجاب، قبل و بعد از انتخابات است.
می‌توانیم چشمانمان را ببندیم و دو سه سال دیگر را تصور کنیم که جناب رئیسی به همراه چند چهرۀ اصولگرای دیگر دارند مناظرۀ انتخاباتی برگزار می‌کنند و جناب دکتر حیدری، مصاحبه‌کنندۀ برجستۀ صدا و سیما از نامزدها در مورد حجاب پرسیده‌اند.
آیا جناب رئیسی در فضای انتخابات هم همچنان بسر وقت «ستاد امر بمعروف» و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌روند و به آنها یادآوری می‌کنند که مرعوب جوسازی‌ها نشده و قانون حجاب را قرص و محکم اجرا نمایند؟ یا برعکس، خواهند گفت که: «حجاب یک مقولۀ فرهنگی است و راه حل آن زور و خشونت نیست. بسیاری از برادران توجه ندارند که در مورد حجاب باید فرهنگ‌سازی بشود. آموزش و پرورش در مدارس، شورایعالی انقلاب فرهنگی در سطح جامعه، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد، سینما و مهم‌تر از همۀ اینها،نهاد خانواده باید بروی فرهنگ حجاب کار کنند.
ما متأسفانه در این ۴۵سال، از کار زیربنایی فرهنگی درمورد حجاب غفلت کرده‌ایم و خواسته‌ایم حجاب را از طریق امر بمعروف و گشت ارشاد و برخوردهای خشن اجرا کنیم. معلومه که موفق نشده‌ایم و نخواهیم شد».
سایر نامزدها هم حرف‌های مشابهی در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی، لطافت گل و گیاه، زیبایی مهتاب و شبتاب، سوسن و سنبل و عطر گل یاس، پیرامون حجاب و عفاف و جایگاه ملکوتی و آسمانی زنان در اسلام برخلاف غرب فاسد و رو به انحطاط و... خواهند گفت و کلامی درخصوص گشت ارشاد و... بمیان نخواهد آمد. تا به میمنت و مبارکی از گردنۀ انتخابات عبور کنیم.
منتشرشده در کنال شخصی نویسنده/ دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
کد مطلب: 170384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *