۰
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵

چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

تصور کنید برای برند پوشاک خود به دنبال یک مغازه هستید و یا مایلید شعبه ای جدید از رستوران های زنجیره ای خود را تاسیس کنید. برای تاسیس این مغازه، چه پارامترهایی را در نظر می گیرید؟ بدون شک، به دنبال خیابان یا پاساژی خواهید بود که رفت و آمد زیادی داشته باشد. هرچه مکانی که انتخاب می کنید، شناخته تر و شلوغ تر باشد، احتمال موفقیت کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد بود.
چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟
چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟
تصور کنید برای برند پوشاک خود به دنبال یک مغازه هستید و یا مایلید شعبه ای جدید از رستوران های زنجیره ای خود را تاسیس کنید. برای تاسیس این مغازه، چه پارامترهایی را در نظر می گیرید؟ بدون شک، به دنبال خیابان یا پاساژی خواهید بود که رفت و آمد زیادی داشته باشد. هرچه مکانی که انتخاب می کنید، شناخته تر و شلوغ تر باشد، احتمال موفقیت کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد بود. این قاعده در فضای مجازی نیز صادق است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی شناخته شده، مانند فیس بوک و اینستاگرام، می تواند در اندک زمانی برند شما را به جامعه وسیع تری از مخاطبین معرفی کند و سود بیشتری را برایتان به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اهمیت پلتفرم اینستاگرام برای کسب و کارها صحبت کنیم و به یک پرسش رایج و کلیدی پاسخ دهیم: فروش بیشتر در اینستاگرام چگونه ممکن است؟
چرا فروش در Instagram
اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار معروفی است که بیشتر اقشار جامعه در سراسر دنیا به آن دسترسی دارند. در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در این پلتفرم حضور دارند. بسیاری اینستاگرام را مهره ای مهم در دیجیتال مارکتینگ می دانند. به همین دلیل است که در حال حاضر بیش از 70 درصد از برند های بزرگ دنیا در این شبکه اجتماعی فعال هستند و هشتاد درصد کاربران این پلتفرم، صفحه حداقل یک برند را در این شبکه، دنبال می کنند. داده های آماری نشان می دهند 72 درصد کاربران، محصولات تبلیغ شده در این پلتفرم را خریداری می کنند. این آمار و ارقام نشان می دهند، اینستاگرام همان خیابان شلوغ و معروفی است که می توانید با احداث یک مغازه یا شعبه از برند خود در آن، سود بیشتری را به جیب بزنید.
قدم اول برای فروش بیشتر در اینستاگرام: بهینه سازی صفحه پروفایل
باید در ابتدا پروفایلی بی همتا بسازید. طوری باشد که وقتی فردی وارد پروفایل شما میشود حداقل شروع به بازدید چند پست شما کند. اما چگونه؟ باید فالوور های زیادی را جذب کنید. پست هایی جنجالی بگذارید بطوری که پست های شما بتواند آمار بالایی نیز جذب کند. طبیعتا اگر پست شما از بازخورد بیشتری برخوردار باشد فروش شما نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال اگر پست محصولی را برای فروش قرار میدهید سعی کنید لایک های زیادی را برای این پست تهیه کنید! چگونه؟ خرید لایک اینستاگرام یکی از آن روش هایی است که نه تنها سبب افزایش لایک پست شما میشود بلکه مزایای بسیار فراوانی نیز دارد! مانند افزایش شانس ورود به اکسپلور! اعتماد بیشتر کاربران! و .....
صفحه پروفایل شما در اینستاگرام، ملک شخصی شماست. برای فروش بیشتر و جلب مشتری، باید این صفحه را بهینه کنید و خوشبختانه روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، هایپرلینک ها هستند. لینک هایی که در استوری ها و پست های خود قرار می دهید، هایپرلینک محسوب نمی شوند. شما برای آنکه بتوانید لینکی را در استوری اینستاگرام خود قرار دهید باید حداقل 10000 دنبال کننده داشته باشید. لینکی که در بیو پیج قرار می دهید، اولین و شاید مهم ترین هایپرلینکی باشد که در صفحه کسب و کار خود ایجاد می کنید. هایپرلینک موجود در بیو را با عبارت های جذابی که بتوانند توضیحی در خصوص کسب و کار شما بدهند، ترکیب کنید. این کار توجه کاربران را به خود جلب می کند و کلیک های بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.
فروش از طریق تبلیغات در استوری های اینستاگرام
اخیرا میان استوری های افراد مختلفی که آنها را در اینستاگرام دنبال می کنید، به مدت چند ثانیه پیام های تبلیغی از سوی اینستاگرام به صورت استوری پخش می شوند. تبلیغات در استوری ها ویژگی جدید این پلتفرم هستند و می توانند زمینه ساز فروش بیشتر برای بسیاری از برند ها شوند. دلموندو در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که میانگین نرخ تکمیل تبلیغات در استوری های اینستاگرام در پنج ماه اول سال 2018، 72 درصد بوده است. این بدان معناست که به طور میانگین، 72 درصد از مخاطبان برندها، تبلیغات آنها را که در استوری ها پخش می شوند، تا آخر دنبال کرده اند. این نرخ در مقایسه با شکل های مشابه تبلیغات در پلتفرم هایی مانند یوتیوب یا فیس بوک، یک موفقیت منحصر به فرد محسوب می شود.
افزایش فروش با برگذاری لایو
اگر اندکی با روش های افزایش بازدید لایو در اینستاگرام آشنایی داشته باشید، میتوانید با برگذاری لایو فروش محصولاتتان را بیشتر کنید؛ هنگامی که افراد شما را بصورت زنده یا لایو میبینند با خیال راحت تری میتوانند به شما و محصولاتتان اعتماد کنند و همین اعتماد سازی میتواند فروش شما را دوچندان کند. در لایو میتوانید به راحتی تمامی جزئیات محصول خود را به کاربرانتان توضیح دهید و همینطور به تک تک سوالات آنها بصورت زنده پاسخ دهید و خیال آن ها را بابت محصولی که خرید میکنند راحت کنید. برگذاری لایو یکی از روش هایی است که امروزه اکثر فروشندگان حرفه ای در اینستاگرام برای فروش بیشتر در پیج خود از آن استفاده میکنند.
شما می توانید از تصاویر و گرافیک های خلاقانه و با کیفیت برای ساخت تبلیغات برند خود استفاده کنید و یا فیلم هایی را از مراحل ساخت محصول ضبط کرده و آن ها را با توضیحات مناسب نمایش دهید. تبلیغات در استوری ها مانند تیزرهای تبلیغاتی هستند که در تلویزیون نیز می بینیم، با این تفاوت که مخاطبان شما دیگر تنها فالوورهای شما نیستند. این بدان معناست که می توانید برند خود را از طریق این ابزار به افراد بیشتری معرفی کرده و در نتیجه آن، فروش بیشتری را نیز تجربه کنید.
آمار پست های خود را زیر نظر داشته باشید
از دیگر روش هایی که میتوانید با زیر نظر گرفتن آن به فروش بیشتری دست پیدا کنید این است که بتوانید دریابید فالوور های شما بیشتر طرفدار کدام محصولتان هستند؟ طبیعتا اگر پیج شما بیزنس یا کاری باشد میتوانید به سادگی این مورد را دریابید. اگر به بخش اینسایت یا insight پست در اینستاگرام بروید میتوانید آمار تک تک مواردی که به آن نیاز دارید را دربیاورید. برای مثال با افزایش سیو پست در اینستاگرام میتوانید دریابید که این پست از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر پست های شما برخوردار شده است چرا که توسط افراد بیشتری ذخیره شده است! و از روی این آمار میتوانید محصولات مشابهی را وارد پیج اینستاگرام خود کنید تا شاهد فروش بیشتر محصولات خود در اینستاگرام نیز باشید. آمار ریچ و ایمپرشن و شیر پست از دیگر مواردی است که بجز سیو یا ذخیره پست باید همواره آن را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به فروش بیشتری در اینستاگرام دست پیدا  کنید.
برای فروش بیشتر، تگ خرید را در اینستاگرام فعال کنید!
تگ خرید قابلیت بسیار کاربردی و جدید اینستاگرام است که به کمک آن می توانید بر روی یک محصول در پست یا استوری، برچسبی حاوی اطلاعات و قیمت آنها را قرار دهید. مشتریان می توانند با کلیک کردن بر روی این تگ، نه تنها اطلاعات اولیه و لازم را کسب کنند بلکه مستقیما به یک صفحه CTA هدایت شوند و خرید خود را از این صفحه نهایی کنند. بیش از 90 میلیون کاربر از زمان راه اندازی تگ خرید، از این قابلیت برای خرید محصولات جدید استفاده کرده اند. البته این قابلیت تنها برای محصولات فیزیکی قابل اجراست و اگر کسب و کار شما در زمینه ارائه خدمات یا محصولات دیجیتال فعال است، امکان استفاده از قابلیت تگ خرید را نخواهید داشت. همچنین تنها حساب های کاربری تجاری اینستاگرام که در فیس بوک نیز فعال هستند، می توانند از این قابلیت بهره مند شوند.
Defshop یک شرکت آلمانی است که برای اولین بار از قابلیت تگ خرید برای کسب و کار خود استفاده کرد. این شرکت اعلام کرده است که از زمان فعال سازی تگ خرید در پست ها و استوری های اینستاگرام:
  • ترافیک وب سایت برند 56 درصد افزایش یافته است.
    فروش برند 64 درصد افزایش یافته است.
    نرخ تبدیل برند نیز 13 برابر شده است.
 ... و در نهایت
صفحه پروفایل شما در اینستاگرام، درست مانند یک مغازه یا شعبه فیزیکی از برندتان، تنها یک بستر برای کسب سود بیشتر است. شما باید امکانات و پتانسیل های این بستر را شناسایی کنید و همسو با اهداف و سیاست های بازاریابی و فروش برند خود، آنها را به کار بگیرید. به بیان دیگر، استفاده بدون برنامه ریزی و پشتوانه از امکانات اینستاگرام، نمی تواند موفقیت چندانی برایتان به همراه داشته باشد. بلکه، درک جامعه مخاطب، استفاده از فرمول ها و مدل های بازاریابی و طراحی کمپین های تبلیغاتی در کنار بهره مندی از امکانات کلیدی و بسیار موثر پلتفرم های آنلاین، از جمله اینستاگرام، می تواند منجر به ایجاد یک سود ثابت و رو به رشد برای برند شما شود. بنابراین، برای کسب فروش بیشتر، تنها به امکانات جدید اینستاگرام متکی نباشید بلکه نظر کارشناسان بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و همچنین اصول تئوری را نیز مد نظر قرار دهید.
کد مطلب: 170549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *