۰
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵

آسیب هولناک این بیماری روحیه ی شما را خواهد کُشت!

استرس و عصبانیت برای همه افراد مضر است و سلامت بدن انسان را به خطر می اندازد. یکی از اثرات منفی و خطرناک استرس و عصبانیت ایجاد مشکلاتی برای کبد است.
آسیب هولناک این بیماری روحیه ی شما را خواهد کُشت!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،استرس و عصبانیت برای همه افراد مضر است و سلامت بدن انسان را به خطر می اندازد. یکی از اثرات منفی و خطرناک استرس و عصبانیت ایجاد مشکلاتی برای کبد است.
استرس یک عکس العمل ذهنی و فیزیکی نسبت به تجربه های زندگی است که به سلامت شما آسیب جدی وارد می کند. تاثیر فشار اکسیداتیو به قدری زیاد است که می تواند منجر به بیماری کبد چرب شود.

هنگامی که کبد چرب باشد، افزایش سطح لیپید به میزان قابل توجهی در کبد ایجاد می شود که به دلیل فشار اکسیداتیو رخ می دهد و گونه های فعال اکسیژنی در کبد چرب تعدادشان بالا می رود و آنتی اکسیدان ها کاهش پیدا می کنند. میتوکندری نیز در چنین حالتی عملکرد مناسبی ندارد و وضعیت به هم می ریزد.
استرس چگونه سلامت کبد را درگیر می کند؟
مطالعات اخیر نشان می دهند زمانی که یک فرد استرس دارد، سلول های کشنده طبیعی در کبد افزایش پیدا می کند و در بعضی از موارد مرگ سلول کبد اتفاق می افتد و بیماری کبد را بدتر می کند.
این مطالعه همچنین نشان می دهد بخشی از مغز که کبد را کنترل می کند، با وجود استرس جریان خون را ضعیف تر می کند و عامل تحریک آسیب کبدی می شود. تعاملات بین استرس و کبد هنوز به طور کامل مطالعه نشده است اما چیزی که مشخص است، این است که استرس تأثیر منفی روی کبد دارد و فعالیت کبد را کند می کند.
همچنین ممکن است عامل التهابات در کبد هم باشد. یک عصب مشخص به نام عصب واگوس از مغز به کبد وصل می شود که می توان با تراپی ضد استرس، آن را آرام کرد که معمولاً از طریق هیپنوتیزم، دارو یا طب سوزنی است که به شدت اثر منفی استرس روی کبد را کاهش می دهد.
عوامل ایجاد کننده استرس
  • ترس
    دعوا
    کمبود وقت
    مشکلات اقتصادی
    فوت عزیزان
    بی کاری
    کاهش اعتماد به نفس
    ناامیدی و تفکرات منفی

اثرات منفی استرس
  • استرس زیاد باعث بروز بیماری های زیر می شود:
    بیماری های قلبی و عروقی
    سکته مغزی
    مشکلات تنفسی
    سر درد
    تب و لرز
    انقباض ماهیچه ها
    ضعف در سیستم ایمنی بدن
    بیماری های قلبی

راه کنترل و رفع استرس
  • ورزش
    مصرف مکمل
    پیاده روی
    استفاده از خوشبو کننده ها
    گوش دادن به موسیقی
    استفاده از دمنوش های گیاهی
    مطالعه
    کاهش میزان کافئین مصرفی
    شرکت در کلاس های یوگا
    وقت گذرانی با خانواده و دوستان
    انجام کارهای مورد علاقه
کد مطلب: 170787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *