۰
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

آمریکا در تدارک بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین است

بسته کمک‌های امنیتی بعدی دولت آمریکا برای اوکراین یک میلیارد دلار خواهد بود که شامل مهمات، تسلیحات دوربرد و خودروهای زرهی امدادی است.
آمریکا در تدارک بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین است
 انتظار می‌رود این بسته کمکی تا روز دوشنبه اعلام شده و به حدود ۸.۸ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین از آغاز حمله روسیه تا کنون اضافه شود.
چند تن از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز این بسته کمک‌های نظامی جدید را امضا نکرده و اعلام کردند که ممکن است محتوا و قیمت این بسته‌ تسلیحاتی پیش از امضا تغییر کند.
بااین‌حال اگر شکل فعلی این کمک‌ها مورد تایید قرار بگیرد حدود یک میلیارد دلار ارزش داشته و شامل مهمات سامانه‌های موشکی HIMARS و NASAMS و ۱۵۰ دستگاه خودروی امدادی زرهی خواهد بود.
این بسته جدید در پی تصمیم اخیر پنتاگون مطرح می‌شود که به اوکراینی‌ها اجازه داد در بیمارستان‌های نظامی آمریکا در نزدیکی پایگاه هوایی این کشور در آلمان مورد مداوا قرار گیرند.
دوشنبه هفته گذشته پنتاگون از بسته کمکی امنیتی مجزایی برای اوکراین با ارزش ۵۵۰ میلیون دلار خبر داد که شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های هیمارس است.
کاخ سفید از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.
این بسته جدید از محل اختیارات برداشت ریاست‌جمهوری آمریکا تامین می‌شود که به بایدن اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری، بدون نیاز به تایید کنگره از کالاها و خدمات انبارهای آمریکا استفاده کند.
کد مطلب: 170828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *