۰
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲

رتبه معلمان بر اساس بند‌های حکم کارگزینی آنان مشخص می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس گفت: هر زمان که دولت رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند، باید بداند که تاریخ شروع رتبه‌بندی معلمان از شهریور سال ۱۴۰۰ است و از آن زمان باید اعمال شود.
رتبه معلمان بر اساس بند‌های حکم کارگزینی آنان مشخص می‌شود
حسین حق وردی درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: چندی پیش آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در هیئت دولت تدوین شد، اما در کمیته تطبیق قوانین مجلس رد شد.
وی بیان کرد: کمیته تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی حدود ۱۶ مورد ایراد از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان گرفت و آیین‌نامه دولت مطابقت لازم را با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نداشت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در حال اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان است و هنوز آیین‌نامه اصلاح شده رتبه‌بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشده است.
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت ۶ ماه فرصت داشت که آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تدوین و ابلاغ کند. دولت هم این آیین‌نامه را ابلاغ کرد، اما، چون این آیین‌نامه ایراداتی داشت، دولت باید این موارد را هم اصلاح کند و آیین‌نامه جدید را ابلاغ کند.
حق وردی گفت: هر زمان که دولت رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند، باید بداند که تاریخ شروع رتبه‌بندی معلمان از شهریور سال ۱۴۰۰ است و از آن زمان باید اعمال شود.
عضو کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی گفت: ابتدا باید رتبه هر همکار فرهنگی مشخص شود و بر اساس رتبه و سابقه حکم می‌خورد و بر اساس آن حقوق مشخص می‌شود و نمی‌توان عددی را عنوان کرد.
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رتبه فرهنگیان با یکدیگر فرق می‌کند و بر اساس سه بند از بند‌های حکم کارگزینی، رتبه آنان مشخص می‌شود.
کد مطلب: 170837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *