۰
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰

توضیحات جدید درباره حادثه خونین رفسنجان

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان جزییات نزاع خونین در رفسنجان را تشریح کرد.
توضیحات جدید درباره حادثه خونین رفسنجان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان جزییات نزاع خونین در رفسنجان را تشریح کرد.

رحمان جلالی:
* (با بیان اینکه حادثه عصر یکشنبه رفسنجان ابعاد امنیتی نداشت): شروع ماجرا که در نهایت به قتل ۱۰ نفر از اتباع و چند نفر ایرانی انجامید با نزاع بین اتباع افغان در نزدیکی چاه آب کشاورزی بوده است.
* (با بیان اینکه دیروز جلسه شورای تامین شهرستان نیز با فوریت تشکیل و ابعاد مختلف حادثه بررسی شد): در یک نزاع حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا ۲ نفر ازکارگران موتور را با چاقو به قتل می‌رساند.
* در این حین تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین های کشاورزی حضور داشتند با ضربات چاقو به قتل می رسند.
* با شروع این ماجرا اتباع افغان دیگری نیز هم در محل حضور می‌یابند و در مجموع ۶ نفر از اتباع و چهار نفر افراد ایرانی به قتل می‌رسند.
* با اقدام قاطع و فوری ماموران پلیس، به محض اطلاع از حادثه، اقدام برای بازداشت قاتل که متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت می‌شود.
* برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی روانی و اعتیاد داشته، در افغانستان نیز جزو دسته ارازل و مخلان امنیت بوده است و حتی خانواده خود و سایر اتباع را به قتل تهدید کرده بوده است.
* برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند.
* (با بیان اینکه با بررسی همه ابعاد موضوع مشخص شد حادثه به هیچ وجه ابعاد امنیتی نداشته است): اختلاف قبلی بین اتباع که برخی از آنان به عنوان کارگر کار می‌کرده اند جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است.
* قاتل که قبل از خروج از استان در شهرستان انار توسط ماموران انتظامی بازداشت شده قبل از بازداشت اقدام به خودزنی نیز کرده بوده است.
* یک نفر نیز در این حادثه زخمی شده که تحت درمان قرار دارد و حال وی مساعد گزارش شده است.
کد مطلب: 170964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *