۰
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲

این میوه‌ ها خون ساز هستند

کمبود آهن یا گلبول‌های خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند که موجب اختلال در عملکرد اندام‌های بدن می‌شود. کم‌خونی عوامل مختلفی مثل کمبودآهن، کمبود اسیدفولیک، کاهش شدید خون و... دارد.
این میوه‌ ها خون ساز هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از آرمان ملی،موز انتخابی عالی برای گنجاندن در سبد میوه‌های غنی از آهن است و تولید هموگلوبین در خون را تحریک می‌کند. منبع خوبی از اسیدفولیک را تشکیل می‌دهد.
آلوخشک سرشار از ویتامین C و آهن است و در افزایش هموگلوبین نقش مهمی دارد به‌غیر از آن، آلو منبع غنی از منیزیم است که منجر به افزایش قابل توجه تحریک گلبول‌های قرمز می‌شود.
طالبی به‌دلیل داشتن مواد مغذی، کلسیم، آهن، مس، منگنز، فسفر می‌تواند کمبود آهن را بهبود ببخشد که در نهایت موجب انتقال بهتر اکسیژن می‌شود.
با خوردن روزانه یک سیب، می‌توانید از بیماری در امان باشید. زیرا سیب یک منبع غنی آهن بوده که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. روزانه حداقل یک سیب را با پوست بخورید.
هلو نیز به‌دلیل داشتن ویتامین C و آهن موجب تحریک کاهش وزن می‌شود و پوست، چشم را بهبود می‌بخشد، ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند و مانع از تکثیر سلول‌های قرمز می‌شود.
توت‌فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خونساز است و مصرف منظم آن کم خونی را بهبود می‌بخشد البته به شرط آنکه ارگانیک باشد.
کد مطلب: 170991
برچسب ها: کمبود آهن میوه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *