۰
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۴

ظهور ویروسی جدید در چین

​​​​​​​ محققان چینی پس از ثبت ده‌ها مورد ابتلا به ویروسی جدید در این کشور می‌گویند به احتمال زیاد این ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده است.
ظهور ویروسی جدید در چین
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از جماران ،ویروس لانژیا هنیپا (LayV) اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۸ در استان‌های شاندونگ و هنان در شمال شرقی چین شناسایی شد، اما دانشمندان تا هفته گذشته آن را به رسمیت نشناخته بودند. اکنون سازمان بهداشت تایوان نیز در حال نظارت بر گسترش این ویروس است.
محققان حیواناتی را مورد بررسی قرار داده و طی آن RNA ویروس لانژیا را در بیش از یک چهارم از ۲۶۲ حیوان که پستاندارانی شبیه موش هستند، پیدا کردند؛ یافته‌ای که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا منبع طبیعی ویروس باشند. این ویروس همچنین در ۲ درصد از بز‌های اهلی و ۵ درصد از سگ‌ها شناسایی شده است.
ویروس لانژیا در انسان علائمی مانند تب، خستگی، سرفه، کاهش اشتها و درد‌های عضلانی ایجاد می‌کند. دانشمندان گفتند همه کسانی که به این ویروس مبتلا شده بودند تب داشتند.
 این ویروس در ۲۶ نفر ازمجموع ۳۵ نفر تنها عامل بیماری زابوده که نشان می‌دهد "ویروس لانژیا عامل بروز علائم تب است".
پروفسور وانگ لینفا، عضو دانشکده پزشکی Duke-NUS و یکی از نویسندگان تحقیق منتشر شده در NEJM، به Global Times دولتی گفت که موارد ویروس لانژیا تا کنون "نه کشنده و نه بسیار شدید" بوده است و "نیازی به وحشت از آن نیست".
محققان گفته اند که هنوز مشخص نشده که آیا این ویروس بین انسان‌ها نیز منتقل شده است یا خیر. بیشتر ۳۵ مورد مبتلایان در میان کشاورزان و سایر مبتلایان کارگران کارخانه بوده اند.
محققان همچنین دریافتند که ردیابی ۹ بیمار که با ۱۵ عضو نزدیک خانواده در تماس بوده اند، انتقال ویروس را در نتیجه تماس نشان نداده اند، اما حجم نمونه برای تعیین مورد انتقال از انسان به انسان بسیار کوچک بوده است. ”
کد مطلب: 171325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *