۰
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸

دلار جهانی سقوط کرد

در حالی که معامله‌گران افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را پیش‌بینی کرده بودند اما پس از انتشار آمارهای تورم بالا در آمریکا، دلار ارزش خود را در برابر سایر ارزهای اصلی از دست داد.
دلار جهانی سقوط کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اکونومیک،شاخص دلار در ساعات اولیه معاملات اروپا پس از ثبت بزرگترین افت روزانه خود طی پنج ماه اخیر، با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۵.۰۱۰ رسید.
داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه جولای، ماه به ماه، پس از افزایش ۱.۳ درصدی در ژوئن بدون تغییر بوده است.
تحلیلگران ارزی در کومرتس بانک (Commerzbank) طی یادداشتی اظهار کردند: «داده‌های روز گذشته این امیدواری را ایجاد کرد که تورم به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو برای تحت کنترل نگه داشتن تورم باید نرخ‌ها را با شدت کمتری افزایش دهد».
معامله‌گران پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو برای سومین بار متوالی در نشست سیاست‌گذاری خود در سپتامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد و اکنون افزایش نیم واحدی را به‌عنوان گزینه محتمل‌تر می‌بینند.
سیاست‌گذاران فدرال رزرو به دنبال تعدیل هرگونه انتظار در مورد سیاست‌های به‌طور قابل توجهی سست‌تر بودند. نیل کشکاری،  رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس در کنفرانسی گفت که بانک مرکزی بسیار دور از اعلام پیروزی بر تورم است.
تحلیلگران ارزی در بانک ژاپنی مافگ (MUFG:) اظهار کردند: «در حالی که داده های دیروز به وضوح خطر اقدامات تهاجمی بیشتر فدرال رزرو را کاهش می‌دهد بنابراین به کاهش تقاضای دلار نیز کمک می‌کند و بعید می‌دانیم که این داده‌ها به تنهایی باعث فروش بیشتر دلار آمریکا شود».
یورو و ین ژاپن ازجمله ارزهایی بودند که از ضعف دلار سود بردند و هر دو بر رشد روز گذشته افزودند. یورو آخرین بار با یک چهارم درصد افزایش به ۱.۰۳۲۵۵ دلار رسید.
ین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۲.۶۱۵ ین در هر دلار رسید.
استرلینگ پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز گذشته، به‌طور کلی در برابر دلار در ۱.۲۲۲۵۰ ثابت بود.
کد مطلب: 171401
برچسب ها: دلار تورم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *