۰
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹

اهواز، تهران و کرج سه کلانشهر آلوده کشور

گزارش تحلیلی وضعیت شاخص آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور در تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.
اهواز، تهران و کرج سه کلانشهر آلوده کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر، طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت شاخص آلودگی هوا در ۸ کلانشهر در تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ به ترتیب آلوده‌ترین مشخص شد.
اهواز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۱۴۰)
اما در رتبه دوم شهرهای آلوده کشور شهر تهران قرار دارد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=۱۲۳) قرار دارد.
پس از اهواز و تهران شهر کرج در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=۱۱۷ در جدول خودنمایی می‌کند.
شهر اصفهان چهارمین شهر آلوده کشور است که در وضعیت قابل قبول قرار گرفته اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته است.
پنجمین شهر آلوده کشور شهر اراک است که در وضعیت قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۶۶) جای گرفته است.
باید اشاره کرد شهر مشهد در این رده بندی در جای ششم قرار دارد که وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۹) است.
شهر تبریز در این جدول هفتم است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۷) می‌باشد.
و در آخر شهر شیراز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و وضعیت آن پاک برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۰) می‌باشد.
کد مطلب: 171743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *