; ?>; ?> سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره اوضاع جاری در بحرین هشدار داد - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۱
پایگاه اطلاع رسانی الوفاق:

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره اوضاع جاری در بحرین هشدار داد

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در گزارشی درباره پیامدهای اقدام رژیم آل‌خلیفه در بکارگیری بسیار و مستمر انواع گازهای سمی و اشک‌آور علیه تظاهرات‌کنندگان این کشور هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی الوفاق اطلاع داد: سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر درباره استفاده بیش از حد رژیم آل‌خلیفه در استفاده و بکار بردن گازهای سمی و اشک‌آور علیه شهروندان معترض این کشور هشدار داد.

این سازمان در ادامه گزارش خود همچنین خواستار محاکمه مسئولانی بحرینی شد که دستور بکارگیری و استفاده از این گازها را صادر کرده‌اند.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر در گزارش خود تحت عنوان "استفاده از گاز اشک‌آور به عنوان سلاح" هشدار داده و تاکید کرده است که نیروهای رژیم آل خلیفه از گاز اشک‌آور و سمی به مقدار بسیار زیاد در اماکن بسته استفاده می‌کنند که این امر گاه منجر به مرگ شماری از شهروندان این کشور شده است.

در گزارش سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر آمده است: استفاده بیش از حد و مستمر از گازهای سمی و اشک‌آور در بحرین در ۱۰۰ اخیر بی‌سابقه بوده است.

این سازمان درباره اثرات شناخته و ناشناخته این گازها بر سلامتی شهروندان بحرینی هشدار داده و اعلام کرده است که استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی سمی علیه شهروندان بحرینی در برخی موارد جان آنها را به خطر انداخته و اعضای سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر اثرات این مواد سمی را بر روی شهروندان این کشور مشاهده کرده‌اند.

این سازمان می‌افزاید: شلیک گاز اشک‌آور از مسافت نزدیک منجر زخمی شدن معارضان از ناحیه سر و دست و پا شده و تاکید کرده که استفاده از گازهای اشک‌آور طبق معیارهای سازمان بهداشت جهانی و قانون بین‌الملل شکنجه، مجازات سخت و برخورد غیرانسانی به شمار می‌اید.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر خواستار تشکیل کمیته‌ای مستقل برای تحقیق درباره استفاده از گازهای اشک آور در بحرین شده و اعلام کرده که باید کمیته‌ای از شخصیت‌های حقوقی برای تحقیق درباره استفاده از این مواد و اثرات آنها بر سلامت شهروندان بحرینی تشکیل شود.

این سازمان همچنین خواستار توقف صادرات گاز اشک‌آور به بحرین و محاکمه مسئولان بحرینی متهم به صدور دستور استفاده از گاز اشک آور شده است.
کد مطلب: 1718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *