کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله خواهر رهبر کره‌شمالی به کره‌جنوبی

28 مرداد 1401 ساعت 18:40

کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه به رئیس‌جمهور کره جنوبی که پیشنهاد کشورش برای کمک اقتصادی در مقابل خلع‌سلاح هسته‌ای را تکرار کرده بود، گفت باید «دهانش را ببندد»


به گزارش مردم سالاری آنلاین،کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه به رئیس‌جمهور کره جنوبی که پیشنهاد کشورش برای کمک اقتصادی در مقابل خلع‌سلاح هسته‌ای را تکرار کرده بود، گفت باید «دهانش را ببندد»

اظهارات کیم یو جونگ،نخستین باری است که یک مقام ارشد کره شمالی مستقیما یون سوک-یئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی را هدف قرار می‌دهد که خواستار اجرای طرحی «متهورانه»شده است- ابتدا در ماه مه (اردیبهشت) و بعد در روز چهارشنبه در مصاحبه خبری به مناسبت نخستین صدمین روز حضورش در این مقام.
کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی KCNA منتشر کرد، گفت: «واقعا ساده‌انگارانه و هنوز بچه‌گانه» است که او فکر کند می‌تواند همکاری تجاری و اقتصادی را با افتخارات و سلاح‌های هسته‌ای شمال معامله کند.
او افزود:‌ «هیچکس سرنوشتش را برای تکه‌ای کیک ذرت مبادله نمی‌کند.»
وزیر اتحاد کره جنوبی گفته است که علاقمند است کمک‌های اقتصادی مرحله‌بندی‌شده‌ای را در اختیار کره شمالی بگذارد، به شرطی که این کشور توسعه سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد و خلع‌سلاح هسته‌ای را آغاز کند. او همچنین بر افزایش بازدارندگی نظامی کره جنوبی در برابر کره شمالی تاکید کرد. کره شمالی تمرین‌های نظامی عمده‌ای را از هفته آینده شروع خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه گفت واشینگتن از سیاست‌های یون، رئیس‌جمهور کره جنوبی حمایت می‌کند، اما کیم، خواهر رهبر کره شمالی گفت تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و متحدانش نشان می‌دهد سخنان این کشورها صادقانه نیست.
او خطاب به یون گفت: «ما این موضوع را صریحا می‌گوییم که دیداری رو در رو با او نخواهیم داشت.»
کیم یو جونگ در سال‌های اخیر به منتقد صریح کره جنوبی بدل شده است و برخی از کارشناسان می‌گوید در این رویارویی نقش «پلیس بد» را برای برادرش بازی می‌کند که بیانیه‌های ملایم‌تری در این باره دارد.
بیانیه روز جمعه خواهر رهبر کره شمالی در روز جمعه تندترین حمله شخحصی او به یون تا به حال اتس، اما او در این ماه همچنین نطق غرایی پر از ناسزایی ایراد کرد که در آن کره جنوبی برای شیوع کووید-۱۹ در کره شمالی مقصر دانست و تهدید کرد در صورت رخ دادن موارد بیشتر «تلافی مرگباری» بر ضد جنوب انجام خواهد شد.
 کارشناسان می‌گویند آخرین طرح اقتصادی کره جنوبی شبیه پیشنهادهای رهبران پیشین آن است، از جمله پیشنهادهایی که در جریان ملاقات‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کیم جونگ اون ارائه شدند.
به گفته کارشناسان، ابتکار عمل یون به فهرست طولانی پیشنهادهای شکست‌خورده‌ای افزوده خواهد شد که کره جنوبی در آنها قول ارائه منافع اقتصادی را داده بودند تا باعث شتاب بخشیدن به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شوند.
کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک هدایت‌شونده را در دریا شلیک آزمایشی کرد که نخستین موارد چنین آزمایش‌هایی در دو ماه اخیر هستند. این آزمایش‌های موشکی پس از آن انجام شد که این کشور هفته پیش پیروزی‌اش بر کووید-۱۹ را اعلام کرد.


کد مطلب: 172114

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/172114/حمله-خواهر-رهبر-کره-شمالی-کره-جنوبی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir