۰
جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷

درخواست روسیه از شورای امنیت

وزارت امور خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده تا فورا نسبت به تهدید و حمله گروه‌های مسلح مخالف در سوریه به اتباع خارجی در این کشور واکنش نشان داده و خواستار توقف سریع این قبیل تهدیدات شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور خواستار واکنش فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست قاطع از مخالفان مسلح در سوریه برای توقف تهدید و حمله به اتباع خارجی در این کشور است.
در بیانیه لوکاشویچ که متن آن در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه قرار گرفته، آمده است: بر اساس اخبار داغی در خصوص تهدید اتباع خارجی و دیپلمات‌ها در سوریه از طرف برخی گروه‌های مسلح مخالف در این کشور، فدراسیون روسیه این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و بر اصرار خویش برای بررسی این مسئله ادامه می‌دهد.
وی افزود: ما خواهان آن هستیم که کشورهای عضو شورای امنیت با اتفاق نظر نسبت به چنین تهدیدات و حملاتی واکنش نشان داده و از رهبران مخالفان نظام "بشار اسد" بخواهند تا از این قبیل اقدامات که برخلاف ضوابط حقوق بین الملل است، بشدت خودداری کنند.
این دیپلمات بلندپایه در عین حال تاکید کرد: ما بار دیگر خودداری برخی اعضای شورای امنیت برای کار در این زمینه را تقبیح کرده و صادقانه بگویم معتقدیم که این برخورد منطقی بودن آنها را زیر سئوال می‌برد. این کشورها در پاسخ به درخواست ما پاسخ می‌دهند که در واقع تهدید جدی وجود ندارد که نیازمند اقدام خاصی باشد.
به گفته لوکاشوویچ، این در حالی است که اکنون این قبیل تهدیدات نه تنها جنبه واقعی پیدا کرده، بلکه عملی نیز شده است و در تاریخ ۱۷ دسامبر ۳ تبعه خارجی، از جمله دو تن از شهروندان روسی، به همراه یک تبعه از کشور ایتالیا بدست گروه‌های مخالف مسلح غیرقانونی در سوریه ربوده شده‌اند. پیش از این هم یک خبرنگار تبعه اوکراینی در این کشور به اسارت گرفته شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل در چنین شرایط دشواری حق ندارد ساکت بماند. ما خواستار عکس العمل فوری این شورا و درخواست شدیدالحن از رهبران مخالفان سوری برای توقف سریع این تهدیدات و حملات به اتباع خارجی و آزادی این افراد هستیم.
کد مطلب: 17221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *