۰
جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹

انتقاد آیت‌الله سبحانی از نوسان قیمت‌ها

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از نوسان قیمت‌ها، گفت: نوسان قیمت‌ها از بزرگترین مشکلات اقتصادی است که برنامه‌ریزی معیشتی جامعه را دست‌خوش آسیب کرده است.
 این مرجع تقلید در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره با اهمیت رعایت اصول اخلاقی، اظهار کرد: قرآن کریم تاکید فراوانی در زمینه رعایت برنامه‌ریزی در اداره زندگی و امور جامعه کرده است.
وی افراط و تفریط را عامل اصلی مشکلات در هر جامعه‌ای دانست و افزود: یهود و رهبانیت مسیحی دو نمونه قرآنی افراط و تفریط هستند؛ اولی در افراط ماده‌گرایی و دومی در تفریط از زندگی مادی گرفتار شدند، ولی اسلام به همه مسلمانان توصیه کرده است که در همه زمینه‌ها از افراط و تفریط دوری جویند تا به سعادت برسند.
این مرجع تقلید ادامه داد: اداره صحیح کشور و امورات مربوط به معاش مردم از بدیهی‌ترین وظایف هر دولت و مدیران است.
وی خاطرنشان کرد: اگر لوازم درجه سوم زندگی مردم فراهم نباشد، شاید آنها سکوت و قناعت پیشه کنند، ولی اگر مایحتاج اولیه زندگی آنها فراهم نباشد و در یافتن آن ناتون باشند، صدای آنان در می‌آید و به هیچ عنوان این مساله به مصلحت نیست.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید از ایجاد هرگونه فتنه در کشور چه از نوع سیاسی و چه از نوع اقتصادی پرهیز کرد؛ شاید کسانی که فتنه ۸۸ را برپا کردند، بگویند ما به دنبال فتنه تا این حد نبودیم، ولی کاری را آغاز کردند که سرانجامش آن شد؛ امروز هم باید مراقب باشیم که فتنه‌ای دیگری ایجاد نشود.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سبحانی با انتقاد از نوسان قیمت‌ها در کشور، گفت: نوسان قیمت‌ها از بزرگترین مشکلات اقتصادی است که برنامه‌ریزی معیشتی جامعه را دست‌خوش آسیب کرده؛ البته تحریم‌ها بخشی از این مشکلات را به وجود آورده است، ولی در این بین نباید از سوء مدیریت‌ها گذشت؛ زیرا مدیریت صحیح می‌تواند در همین شرایط هم به رفع مشکلات کمک کند.
وی افزود: شاید هیچ دولتی نتواند همه مردم را راضی نگه دارد، ولی باید تمام تلاش خود را مصروف راضی نگه داشتن اکثریت مردم کند.
آیت‌الله سبحانی یادآور شد: امروزه مردم مشکلاتی را در دیدارهایشان با ما مطرح می‌کنند که واقعا نگران‌کننده است و باید برای رفع آنها اقدام عاجل صورت گیرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که همگان را در رسیدن به سطح مطلوب زندگی کمک کند، نه این‌که به ثروتمند شدن یک عده و فقیرتر شدن عده‌ای منجر شود.
آیت‌الله سبحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر مسوولان نتوانند بر مشکلات فائق آیند، دشمنان اسلام این مشکلات را از چشم اسلام و روحانیت خواهند دید و می‌گویند "نظام اسلامی نتوانست اقتصاد سالمی را مدیریت کند"؛ پس باید شما و همه مسوولان سعی کنید برای حفظ مصالح اسلام، نظام و کشور، در حل مشکلات کوشا باشید.
کد مطلب: 17223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *