۰
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

اردوغان دست دوستی به سمت مصر دراز کرد

رجب طیب اردوغان خواستار روابط قوی‌تر میان آنکارا و قاهره شده و مردم مصر را «برادر» خواند.
اردوغان دست دوستی به سمت مصر دراز کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مردم مصر را «برادر» خواند و گفت: بیایید در سطح وزرا همکاری داشته و به ارتقای روابط به بهترین نحو ممکن امید داشته باشیم.
اردوغان در بیانیه‌ای گفت: در سیاست هیچکس دشمن نیست؛ همیشه باید فضای صلح و فرصت گفت‌وگو فراهم باشد.
وی افزود: از آنجا که مردم مصر برادران ما هستند، نمی‌توانیم با آن‌ها در وضعیت مناقشه باشیم، ‌پس باید هرچه سریعتر با آن‌ها آشتی کنیم.
این نخستین تلاش اردوغان برای آشتی و سازش نبوده و کارشناسان معتقدند که این تلاش‌ها در راستای سیاست «مشکل صفر» با کشورهای منطقه است. ترکیه با مصر و کشورهای دیگری نظیر یونان و قبرس‌ یونانی‌نشین مسائلی از جمله بر سر حقوق حفاری نفت و گاز دارد.
در همین حال رجب طیب اردوغان روز جمعه گفت که آنکارا گفت‌وگو و دیپلماسی در قبال دمشق را رد نمی‌کند. اردوغان در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوهای احتمالی با سوریه، اظهار داشت، دیپلماسی بین کشورها هرگز نمی‌تواند به طور کامل قطع شود.
براساس گزارش رویترز، با وجود اینکه ترکیه در سال‌های اخیر عملیات نظامی در داخل خاک سوریه انجام داده است، اما رجب طیب اردوغان روز جمعه لحنی ملایم‌تر از اظهارات قبلی خود درباره حکومت سوریه داشت. رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد که «می‌بایست گام‌های بیشتری در ارتباط با سوریه» برداشته شود.
کد مطلب: 172268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *