۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳

۸۵ درصد پزشکان عمومی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند

دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان اصفهان می‌گوید: ۸۵درصد از پزشکان عمومی درآمدی حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان دارند.
۸۵ درصد پزشکان عمومی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین،‌ در آستانه روز پزشک، اول شهریور،‌ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پزشکان، خصوصا پزشکان عمومی بحث درآمد و حقوق عنوان می‌شود که بارها از سوی جامعه پزشکی مورد انتقاد قرار گرفته است.
یاسر صالحی نجف‌آبادی، دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان اصفهان در همین خصوص به خبرآنلاین می‌گوید: ۸۵درصد از پزشکان عمومی درآمدی حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان دارند.
او با بیان اینکه چنین مبالغی از سه زاویه قابل بررسی است، ادامه می‌دهد: اول اینکه باید این مساله را درنظر بگیریم که یک پزشک ۷ سال از عمرش را شاگردی می‌کند و یاد می‌گیرد، ۲ سال را هم در طرح می‌گذراند که درواقع آن دوره هم به نوعی بیگاری محسوب می‌شود.
صالحی معتقد است: علاوه بر این ۹ سال، اهمیت این حرفه و مسئولیتی که پزشک نسبت به جان انسان‌ها را دارد ، به فاکتور بعدی یعنی زمانی که برای شغلش می‌گذارد، محاسبه کنید، متوجه می‌شوید که این درآمد چقدر ناچیز است.
دولت مردم را مقابل پزشکان قرار می‌دهد
دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان اصفهان توضیح می‌دهد که درآمد پزشکان حدود ۱۱ تا ۱۴ درصد از کل مبالغی است که برای نظام سلامت در بخش‌های مختلف اعم از خدمات پاراکلینک و دارو و ... هزینه می‌شود، اما اغلب همین بخش درآمد پزشکان به چشم می‌آید و مورد انتقاد قرار می‌گیرد و مثلا هزینه‌های آزمایشگاهی یا تجهیزات پزشکی کمتر مورد نقد است.
این پزشک تاکید می‌کند: ما نسبت به ۸۵-۹۰ درصد هزینه دارو ، پاراکلینیک و بستری هم نگران هستیم و معتقدیم بر اساس قوانین موضوعه کشوری، دولت موظف است مابه‌التفاوت قیمت واقعی خدمت و قیمت اعلام شده را بپردازد. به نحوی که خدمات تشخیصی درمانی با کیفیت و قیمت مناسب در دسترس همه‌ی ایرانیان باشد.
او همچنین می‌گوید: طبق قانون اگر دولت برای خدماتی نرخ تعیین می‌کند که آن نرخ، کمتر از میزان و ارزش آن خدمت است، خودش موظف است که آن مابه‌التفاوت را پرداخت کند، مثلا اگر ویزیت پزشک عمومی ۷۰ هزار تومان تعیین می‌شود اما ارزش واقعی آن ۲۰۰‌ هزار تومان است، دولت باید آن مابه‌التفاوت ۱۳۰ هزار تومانی را خودش پرداخت کند که متاسفانه این امر اتفاق نمی‌افتد و همیشه مردم و پزشکان در برابر هم قرار می‌گیرند در حالی که رابطه پزشک و بیمار نباید این مدل تعریف شود.
کد مطلب: 172381
برچسب ها: پزشک جامعه پزشکی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *