۰
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
نشانه های اعتماد مجدد سرمایه گذاران به بازار سهام؛

سیگنال های مثبت در بورس

بورس دوباره جان گرفت. وضعیت در اکثر شاخص های مورد توجه بازار بهبود یافته و نشانه هایی از اعتماد مجدد سرمایه گذاران مشاهده می شود.
سیگنال های مثبت در بورس
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روز گذشته بورس وضعیت خوبی داشت. با اینکه شاخص کل رشد چندان قابل توجهی نکرد اما موارد مختلفی در جریان معاملات مشاهده شد که نشان دهنده بازگشت آهسته اعتماد سرمایه گذاران است.
تا حدود دو هفته قبل، سرمایه گذاران دید بسیار منفی نسبت به بازار سهام داشتند و برای مدتی طولانی در حال خارج کردن سرمایه های خود از این بازار بودند. اما این وضعیت بالاخره به پایان رسید و ورود پول به بازار سهام اتفاق افتاد تا اینکه دوباره این جریان ورود پول قطع شد و برای مدت 7 روز کاری خروج پول انجام شد.
اما روز گذشته دوباره ورود پول به بازار سهام اتفاق افتاد و سرمایه گذاران حقیقی پول جدید به بازار تزریق کردند. گرچه رقم تزریق پول حقیقی ها کمتر از 100 میلیارد تومان بود اما به همین اندازه هم امیدوارکننده است.
قدرت خریداران افزایش یافت
شاخص قدرت خریداران حقیقی هم دیروز به سطوح خوبی رسید. دیروز این شاخص به عدد 1.22 رسید که قدرت بیشتر خریداران حقیقی در مقابل فروشندگان حقیقی را نشان می دهد. طی مدتی که بورس افت می کرد، این شاخص همیشه کمتر از عدد 1 بود و فروشندگان قدرت بیشتری نسبت به خریداران داشتند.
در خرداد هم که بورس رشد می کرد، این شاخص در حوالی همین عدد 1.2 بود و حالا دوباره قدرت خریداران حقیقی به همان میزان شده است.
برتری تعداد نمادهای مثبت
ارزش معاملات نیز دیروز رشدی حدودا 7 درصدی داشت و به بالای 3 هزار میلیارد تومان رسید. رشد ارزش معاملات مهم ترین اتفاقی بود که دیروز رخ داد و اهمیت آن حتی بیشتر از ورود پول حقیقی و افزایش قدرت خریداران حقیقی بود. افزایش ارزش معاملات نشان می دهد بازار به سمت رونق حرکت می کند.
البته این افزایش ارزش معاملات باید ادامه دار باشد که اگر در کنار افزایش ارزش معاملات، تزریق پول حقیقی ها هم اتفاق بیفتد شرایط برای رشد بورس بسیار هموارتر می شود.
پیش بینی بورس 2 شهریور
با توجه به معاملات بازار در روز گذشته، برای امروز می توان رشد شاخص ها و قیمت سهام را متصور بود. از آنجا که شیب شاخص در نیمه دوم معاملات صعودی بوده، امروز هم بورس می تواند مثبت باشد. از طرفی تعداد نمادهای مثبت در دقایق پایانی معاملات روز گذشته تقریبا بیش از 4 برابر تعداد نمادهای منفی بود که این برتری در تعداد نمادهای مثبت می تواند نوید یک بازار سبز در روز جاری را بدهد.
کد مطلب: 172525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *