۰
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰

جزییات بزرگراه جدید در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل پروژه یادگار امام، تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند.
جزییات بزرگراه جدید در غرب تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر، عباس شعبانی درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام، اظهار کرد: کلنگ زنی که قرار است روز شنبه (۵ شهریور ماه) انجام شود، در امتداد پروژه یادگار امام است. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تصمیم بر این شده است شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می‌شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود، ادامه داد: این محور تنها جایی در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مذاکرات زیادی با معارضین ملکی صورت گرفته است، گفت: با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش که از مهم‌ترین معارضین ملکی هستند، وارد مذاکره شدیم. معارضین ملکی این پروژه، نهادی هستند و معارضین شخصی ندارد. در حال حاضر با وزارت دفاع توافق کردیم و پادگان جی را از آنان گرفتیم تا پروژه را از همین محل آغاز کنیم.
شعبانی با بیان اینکه در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد، افزود: با رمپ‌های جهتی و کندرو‌ها ۱۰ کیلومتر مسیر سازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است و ۳ سال زمان بندی پروژه خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه هزینه اجرای این پروژه ۱،۶۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: حدود ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای این پروژه رینگ بزرگراهی غرب و جنوب غربی شهر تهران تکمیل می‌شود، گفت: تکمیل این پروژه، شهروندان را از فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رساند.
کد مطلب: 172751
برچسب ها: تهران بزرگراه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *