۰
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

باید با نقض حقوق بشر کشورهای غربی مبارزه کنیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما باید با همگرایی که بین آمبودزمان‌های اسلامی ایجاد می کنیم، با نقض حقوق بشر کشورهای غربی که ادعای حقوق بشری دارند مبارزه کنیم.
باید با نقض حقوق بشر کشورهای غربی مبارزه کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ذبیح الله خداییان در همایش سراسری با هدف تبادل بهترین تجربیات سازمان بازرسی جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان جمهوری ترکیه که با عنوان "شیوه‌های نوین نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی" در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت:  بحث از آمبودزمان در سال‌های اخیر به یکی از بحث‌های پرطرفدار تبدیل شده است. در طی این سال‌ها در زمینه فعالیت آمبودزمانی هر روز گام های  رو به جلوتری برداشته شده است‌.
وی افزود:  هر دو کشور ایران و ترکیه از کشورهای فعال آمبودزمان عضو سازمان کشورهای اسلامی هستند و موقعیت ممتاز این دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی، اجتماعی و ..‌. فرصت استثنایی برای انتقال تجربیات است.  امیدوارم این دو کشور در رابطه با صیانت از حقوق شهروندی گام های موثری بردارند.
وی گفت: حق شنیده شدن شکایات مردم، حق پاسخ دادن در کمترین زمان، حق پاسخ گرفتن در کمترین زمان، حق داشتن اطلاعات در کوتاهترین زمان و برخورداری از حمایت در سریعترین زمان ممکن،  ۵ دسته حقوق شهروندان است.
خداییان ادامه داد: آمبودزمان‌ها برای اینکه بتوانند این حقوق ۵ گانه را تامین کنند، یا باید  مجبور به تلاش برای تغییر ساختارها باشند  و یا گاه باید ساختارها را اصلاح کنند و یا مجاری ارتباطی جدید با دولت ها را ایجاد کنند و سرانجام بکوشند تا از رسانه ها استفاده مناسبی در این خصوص داشته باشند.  موفقیت این امبودزمان در تامین حقوق یاد شده یک امبودزمان موثر را خواهد ساخت.
وی افزود: آمبودزمان‌های فعال  حکمرانی را آسان  و ظرفیت های مردم را فعال کرده و مشارکت عمومی را تشویق می کند.  رسالت ما حرکت به سمت آمبودزمان خوب است.
خداییان تصریح کرد: حمایت از حقوق شهروندان فقط اختصاص به دو کشور ما ندارد و همکاری مشترک دو کشور ایران و ترکیه  می تواند در تامین حقوق شهروندان کشورهای اسلامی در سایر کشورها موثر باشد. این همکاری ها در گسترش حقوق  بشر اسلامی در جهان تاثیر گذار است.
خداییان افزود: متاسفانه امروزه در جهان حقوق بشری که کشورهای غربی از آن دم میزنند، حقوقی است که صرفا منافع آنها را تامین می کند و کشورهای غربی فقط اتباع خود را بشر تلقی می کنند و برای سایر اتباع کشورها بخصوص کشورهای اسلامی حقی قایل نیستند و ما شاهد فجایع زیادی توسط انها در کشورهای اسلامی هستیم. ما باید با همگرایی که بین آمبودزمان های اسلامی ایجاد می کنیم، با نقض حقوق بشر کشورهای غربی که ادعای حقوق بشری دارند مبارزه کنیم؛ لذا همکاری دو کشور ایران و ترکیه در این زمینه می تواند همکاری سایر کشورهای اسلامی را فراهم کند.
کد مطلب: 172799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *