۰
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰

«امیرعبداللهیان» چهارشنبه در مسکو با «لاوروف» گفتگو می‌کند

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از دیدار روز چهارشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در مسکو و گفتگو پیرامون «برجام» خبر داد.
«امیرعبداللهیان» چهارشنبه در مسکو با «لاوروف» گفتگو می‌کند
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران ۳۱ آگوست (چهارشنبه؛ ۹ شهریور ماه) برای دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود به مسکو سفر می‌کند.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: لاوروف و وزیر امور خارجه ایران در مذاکرات پیش رو در مسکو درباره وضعیت کنونی «برجام» گفتگو می‌کنند.
خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه به نقل از وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: وزرای خارجه روسیه و ایران پیرامون وضعیت اوکراین، سوریه، قفقاز، افغانستان و نیز اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل با یکدیگر در مسکو گفتگو خواهند کرد.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در گفتگویی تفصیلی با نشریه برجسته «کرونن تسایتونگ» اتریش، در پاسخ به پرسشی در مورد ایران و مذاکرات رفع تحریم‌ها، بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط واشنگتن در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم انفعال اتحادیه اروپا در قبال تعهد برجامی خود ادعا کرد: پاسخ آمریکا را دریافت کردم و حالا همه چیز به پاسخ ایران بستگی دارد!
وی با قدردانی از نقش اتریش در این مذاکرات، افزود: به نقطه‌ای حساس و میلی‌مترهای پایانی رسیده‌ایم. خوش‌بین هستم.
از سوی دیگر، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا دیروز یکشنبه در سخنانی پیرامون مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی گفت: ما پاسخ خود را (به دیدگاه تهران به پیشنهاد برجامی اروپا) داده‌ ایم و امیدواریم به نتیجه مثبتی برسیم؛ زیرا در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای، حل هر مشکلی در منطقه دشوار خواهد بود.
از سوی دیگر، محمد اسلامی هم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساس مذاکرات برجامی برای دفع اتهامات و گرفتن بهانه از دشمنان بوده است که مرتب علیه کشور اخبار، مکان‌ها و مدارک ادعایی را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: تحریم‌هایی که به این بهانه وضع شده با مذاکرات برجام باید لغو می شده است.
وی ادامه داد: الان هم هدف از مذاکرات این است که به صورت پایدار تحریم‌ها لغو شود و انتفاع برای وضعیت اقتصادی مردم ایران حاصل شود.
کد مطلب: 173047
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *