۰
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن مسافران ایرانی از عراق

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پرواز فوق‌العاده عراق به ایران برای بازگرداندن زائران خبر داد.
پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن مسافران ایرانی از عراق
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به دنبال ایجاد ناآرامی‌ها و  تحولات سیاسی اخیر در کشور عراق، از روز  گذشته مرزهای زمینی ایران به این کشور بسته شده است. همچنین قطار ترکیبی تهران-کربلا که مقرر بود امروز ساعت ۱۱ صبح از تهران به مقصد کربلا حرکت کند، به دلیل بسته شدن مرز شلمچه و بر اساس اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر بسته بودن مرزهای کشور عراق و خودداری از سفر به این کشور، تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
در این راستا میراکبر رضوی - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- به ایسنا گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی پروازها از ایران به مقصد عراق متوقف شده است.
او درباره نحوه بازگشت مسافران ایرانی از عراق توضیح داد: در تلاش برای انجام پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن زائران از عراق به ایران هستیم و به زودی با دریافت مجوز، زمان انجام این پروزها اعلام می‌شود.
امنیت و حفظ جان مردم اولویت ماست
سخنگوی سازمان هواپیمایی همچنین در یک برنامه رادیویی درباره حوادث اخیر عراق و تغییر در پروازها اظهار کرد: به‌دنبال حوادث و اتفاقات امنیتی که در کشور عراق به وجود آمده، جمهوری اسلامی ایران نسبت‌ به حفظ امنیت اتباع خود در این کشور دغدغه دارد و لذا وزارت خارجه و وزارت کشور همه مرزهای زمینی را تا اطلاع ثانوی بسته اعلام کردند. ما هم با صدور اطلاعیه‌ای کلیه پروازهای شرکت‌های داخلی به دو فرودگاه بغداد و نجف را ممنوع اعلام کردیم و همین اتفاق از سوی سازمان هواپیمایی کشور عراق نیز افتاد و فرودگاه بغداد به صورت کلی بسته شد.
رضوی گفت: در مورد هموطنانی که الان در عراق هستند تصمیم‌گیری می‌شود و این افراد به‌صورت زمینی و یا پرواز از طریق شرکت‌های عراقی به داخل کشورمان باز خواهند گشت.  سازمان هواپیمایی کشور نیز مانند خیلی از سازمان‌های دیگر کشور تصمیمات نهادهای امنیتی کشور را اجرا می‌کند، ضمن اینکه امنیت و حفظ جان مردم اولویت ماست و به محض صدور هر اطلاعیه‌ای از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه ما پیروی و اقدام خواهیم کرد.
وی با اظهار اینکه حداقل تا امشب هیچ پروازی به سمت نجف و بغداد نخواهیم داشت، گفت: مسافرانی که بلیت دارند بعد از امشب هم با شرکت‌ها و فرودگاه مبدأ به سمت کشور عراق تماس داشته باشند و از جدیدترین تصمیمات و اخبار پرواز به این کشور مطلع شوند.
کد مطلب: 173080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *