۰
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۵

سناتور آمریکایی: احتمال پاره شدن توافق بایدن با ایران نزدیک به ۱۰۰ درصد است

​​​​​​​ یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی بار دیگر تهدید کرده که رئیس‌جمهور بعدی کشورش توافق احتمالی دولت فعلی با ایران را پاره خواهد کرد.
سناتور آمریکایی: احتمال پاره شدن توافق بایدن با ایران نزدیک به ۱۰۰ درصد است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا بار دیگر تهدید خود را مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور بعدی توافق احتمالی دولت «جو بایدن» با ایران را پاره می‌کند، تکرار کرد.
تد کروز در حساب کاربری خود در توییتر ضمن انتشار ویدئویی از یک مصاحبه اخیر خود نوشته است: «رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه بعدی، هر توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره خواهد کرد.»
کروز در مصاحبه‌ای که ویدئوی آن را منتشر کرده می‌گوید: «احتمال اینکه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه بعدی- که فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۵ خواهد بود- هرگونه توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.»
تد کروز گفته که او در تلاش است زمینه‌ها و شرایط مربوط به این اقدام از سوی جمهوری‌خواهان را فراهم کند. او مدعی شد که مهم‌ترین تصمیمی که دونالد ترامپ گرفت خروج از برجام بوده است.
اظهارات این سناتورجمهوری‌خواه در شرایطی مطرح شده که دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران چند هفته پیش در شهر وین برگزار شد.
برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.
جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده است. آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده است.
کد مطلب: 173151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *