۰
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۰

احمدی نژاد رفوزه شد

علی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص می‌رسد؟
حقیقت پور گفت: به نظر من، آقای آملی لاریجانی ریاست مجمع را همچنان داشته باشند. از قرائن و شواهد احساس می شود ایشان کم کم جا افتاده‌اند و پخته شده‌اند. البته امسالی مثل اقای علی لاریجانی نیز می توانند مدیریت مجمع را نیز داشته باشند.
احمدی نژاد رفوزه شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سال های زیادیست که محمود احمدی نژاد حامیان خود در جریان اصولگرا را از دست داد و از قضا همان اصولگرایان منتقدان سرسخت امروزی او هستند.
آنقدر که رئیس جمهور اسبق را رفوزه شده بدانند. منصور حقیقت پور، نماینده اسبق مجلس پیش می کند احمدی نژاد در دور جدید مجمع تشخیص نباشد. او می گوید؛«من فکر نمی کنم احمدی نژاد تقیدی برای دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی داشته باشد و باید جایش را به آدم‌های پخته‌تر و سالم‌تر بدهد.»
حقیقت پور پیشنهاد ریاست علی لاریجانی بر مجمع تشخیص را می دهد اما این را هم می گوید آملی لاریجانی هم پخت تر شده و برای حضور در این جایگاه مناسب است.
مجمع تشخیص نباید محفل بازنشستگان باشد
منصور حقیقت پور نماینده سابق مجلس در گفتگو با قرن نو، درباره تغییر و تحولات دوره بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  به نظر من، بعضی از افراد مجمع افراد صاحب نظری هستند ولی قطعا باید جایشان را به افرادی بدهند که دارای انگیزه و ایده‌های نو هستند و می توانند این بار مشاوره‌ای و نظریه پردازی بلند را برای نظام داشته باشند و وقت هم داشته باشند.
وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام محفلی برای بازنشستگان نیست بلکه محل افراد دارای فکر پخته است، افرادی که دنبال فکر جامع هستند باید در این مجموعه باشند تا بتوانند به عنوان بازوی مشورتی نظام و بازوی مشورتی مقام معظم رهبری ایفای نقش کنند. 
احمدی نژاد باید از مجمع تشخیص برود
این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: من هم معتقد هستم بعضی از افراد قطعا باید از آنجا بروند مثل آقای احمدی نژاد که حتما باید از مجمع برود و افراد جدیدی که دارای انگیزه هستند در مجمع حضور یابند. بعنوان مثال، آقای دکتر حافظ نیا، اگر ما بتوانیم این افراد را در مجمع داشته باشیم قطعا مجمع پویاتر و فعالتر عمل می کند. انشاالله دیدگاه مقام معظم رهبری شامل حال این تغییر و تحول شود که ما عناصر سالم، خوب و امین را در این راستا داشته باشیم.
احمدی نژاد رفوزه شد
وی در خصوص پیش بینی حذف احمدی نژاد در دور بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: او در وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران رفوزه شد و مواضع او با مواضع بی بی سی، سی.ان.ان و دستگاه‌های رسانه‌ای وابسته به صهیونیست‌ها یکی است و من فکر نمی کنم ایشان تقیدی برای دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی داشته باشد و باید جایش را به آدم‌های پخته‌تر و سالم‌تر بدهد.
حقیقت پور اظهار کرد: احمدی نژاد باید جایش را به کسانی بدهد که می توانند این بار و این مسئولیت را به دوش بگیرند و بکشند، خوشبختانه چنین افرادی هستند. ما هم در نیروهای کشوری و هم در نیروهای لشکری این مفاخر را داریم. با تجربه بلندی که آقای محسن رضایی در دبیری داشتند امروز می توانند به عنوان یک عضو در اختیار مجمع باشند، آقای دکتر لاریجانی می توانند به عنوان یک عضو باشند و آدم‌های بزرگ دیگر، ما همینطور رؤسای خیلی خوب دانشگاه‌ها را داریم و در رشته‌های مختلف مفاخری داریم که می توانیم اینها را برای نظریه پردازی بیاوریم. 
قوه قضاییه تکلیف احمدی نژاد را روشن کند
او بیان کرد: آقای احمدی نژاد مصاحبه می کند و در رسانه‌های خارجی پخش می شود. این رفتارها برای نظام هزینه سیاسی امنیتی دارد. ایشان بعضی حرف‌هایی می زند و از بعضی از خط قرمزها عبور می کند که باعث خوشحالی دشمنان ما می شود، آیا اینها هزینه نیست؟ اینها همه‌اش هزینه است، هزینه این نیست که حتما طرف برود و شیشه جایی را بشکند، حتی اگر آبروی کسی را هم بریزید هزینه است و ایشان الان به این مسیر رفته است. به نظر من، باید آرام آرام در قوه قضاییه برای ایشان تعیین تکلیف شود. 
علی لاریجانی به ریاست مجمع می رسد؟
وی با اشاره به حضور آملی لاریجانی در جایگاه ریاست مجمع خاطرنشان کرد: به نظر من، آقای آملی لاریجانی ریاست مجمع را همچنان داشته باشند. از قرائن و شواهد احساس می شود ایشان کم کم جا افتاده‌اند و پخته شده‌اند. البته امسالی مثل اقای علی لاریجانی نیز می توانند مدیریت مجمع را نیز داشته باشند.
حقیقت پور در خصوص حضوز زنان در مجمع تاکید کرد: ما خانم‌های دانشمند فروانی در رشته‌های مختلف داریم که می توانند در برنامه ریزی و مسائل مختلف حضور داشته باشند که این بستگی به نظر مقام معظم رهبری دارد و من هم خوشحال خواهم شد که از حضور زنان در این بستر استفاده شود. 
در نماینده سابق مجلس در خصوص گرایش اصلاح طلب در مجمع تشخیص مصلحت گفت: مجمع محل تضارب آرای سیاسی نیست، آنجا باید از تراوشات فکری و امکان نظریه پردازی بتوانیم استفاده کنیم. اینطور نیست که ما یک ترازویی در آنجا درست کنیم و بگوییم باید ۷ اصولگرا و ۷ اصلاح طلب باشند، هر انسان شایسته و لایقی که بتواند فکر و ایده و تجربه خودش را در اختیار نظام و رهبری همچنین به عنوان مشاور رهبری قرار دهد، پسندیده است. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم نیست که از چه جناحی باشد، چون مقام معظم رهبری نشان دادند که در این رابطه‌ها سعه صدر بلندی دارند و از ظرفیت‌ها استفاده می کنند، حتما اگر ایشان تشخیص دهند در جناح اصلاح طلب‌ها هم افرادی هستند که به درد این مجموعه می خورند حتما از آنها استفاده خواهند کرد.
نماینده اسبق مجلس گفت: مقام معظم رهبری شایستگی‌ها و لیاقت‌ها را می بینند نه گرایش‌های سیاسی را. من احساس می کنم که ایشان حتما از این ظرفیت‌ها استفاده می کنند مگر اینکه افرادی باشند که نفوذی یا در نظام رفوزه باشند که از آنها دیگر استفاده نشود مثل آقای احمدی نژاد./دنیای اقتصاد
کد مطلب: 173183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *