۰
شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱
پهلوانی:

ایرلاین ها تمايلي به ادغام ندارند

رییس سازمان هواپیمایی کشور بر ادغام شرکت‌های هواپیمایی کوچک با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ تاکید کرد.
حمیدرضا پهلوانی اظهار کرد: ادغام ایرلاین‌ها که به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است، باید توسط خود شرکت‌های هواپیمایی انجام شود تا ساختار اقتصادی مناسبی ایجاد کنند.
وی افزود: تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی از بحث ادغام استقبال نکرده است اما سازمان هواپیمایی پیشنهاداتی برای ادغام ایرلاین‌های کوچک با بزرگ دارد تا از مشکلات مالی آن‌ها کاسته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایرلاین‌های کوچک باید از بحث ادغام در شرکت‌های بزرگ استقبال کنند، زیرا خود شرکت‌های بزرگ سیستم اقتصادی و مالی مجزا و گسترده‌ای دارند که به‌طور قطع امر ادغام برای آن‌ها چندان لازم نیست. 
شهریورماه گذشته رییس سازمان هواپیمایی کشور به شرکت‌های کوچک هواپیمایی توصیه کرد ادغام را در دستور کار قرار دهند تا در کنار کاهش هزینه‌ها خدمات پروازی هم بهبود یابد.
پهلوانی با بیان این‌که پیشنهاد ادغام به صورت شفاهی به ایرلاین‌ها اعلام شده است، اظهار کرده بود: یکی از گزینه‌های استراتژیک سازمان این است که اگر شرکتی با دو تا سه فروند هواپیما می‌خواهد فعالیت کند، بهتر است در یک ساختار کلی ادغام شود.
موضوع ادغام شرکت‌های هواپیمایی در راستای ارائه خدمات بهتر و کاهش هزینه‌های عملیاتی آن‌ها بارها از سوی وزارت راه و ترابری سابق و راه و شهرسازی فعلی مطرح شده است، اما به دلیل نبود الزام‌های کافی در این زمینه در حد توصیه و پیشنهاد مسوولان باقی مانده است.

در حالی بحث ادغام شرکت‌های هواپیمایی از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشور مطرح می‌شود که هم‌اکنون ۱۶ شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این حال بیش از ۷۵ درصد از پرواز‌های داخلی در دست سه شرکت است و ۱۳ شرکت دیگر هر کدام به طور متوسط سه درصد از پرواز‌های داخلی را انجام می‌دهند.
براساس آمار موجود برروی پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت هواپیمایی کشور، ۱۶ شرکت هواپیمایی با حداقل دو و حداکثر حدود ۴۰ هواپیمای فعال در ناوگان جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.
کد مطلب: 17323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *