۰
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۳
صالحی مطرح کرد

سود کمبود عرضه خودرو در بورس به جیب خودروساز می‌رود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورتی عرضه خودرو در بورس موفقیت آمیز خواهد بود که تعداد خودروهای عرضه شده به اندازه نیاز بازار باشد.
سود کمبود عرضه خودرو در بورس به جیب خودروساز می‌رود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مسلم صالحی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس ماهیتا مشکلی ندارد اما آن چه عملا رخ می دهد، کمبود عرضه خودرو در بازار بورس است.
وی افزود: کمبود عرضه در مقابل تقاضای زیاد باعث افزایش قیمت خودرو شده که سود آن را خودروساز می برد به طوری که تا دیروز خودرو را ۸۰۰ میلیون تومان می فروختند امروز به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان رسیده است؛ علت این اتفاق به کمبود عرضه بر می گردد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نفس عرضه خودرو در بازار بورس را خوب توصیف کرد و توضیح داد: در شرایطی عرضه خودرو در بازار بورس موفقیت آمیز خواهد بود که خودرو به اندازه ای عرضه شود که قیمت کاذب پیدا نکند. الان قیمت ها کاذب است.
صالحی ادامه داد: نمونه این اتفاق را می توان مثلا در خودرویی از محصولات بهمن دید که خودروساز آن را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون قیمت گذاری کرد و خریدار می توانست آن را در سامانه یکپارچه خودرو خریداری کند اما در بازار بورس یک میلیارد و دویست به فروش می رسد؛ این تفاوت قیمت در جیب خودروساز می رود.
وی در پایان گفت: وقتی عرضه خودرو کم باشد قیمت کاذب به وجود می‌آید پس در صورتی عرضه خودرو در بورس موفق خواهد بود که عرضه خودرو هم افزایش پیدا کند.
کد مطلب: 173507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *