۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

هرتزوگ نگران احیای برجام شد

رییس رژیم صهیونیستی در سفر به آلمان با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، درباره هر گونه توافق احتمالی در مذاکرات وین ابراز نگرانی کرد.
هرتزوگ نگران احیای برجام شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم اسراییل که به برلین سفر کرده است، در دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان گفت که رژیمش، به دقت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای را دنبال می‌کند.
هرتزوگ با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: ما به شدت نگران یک‌ توافق احتمالی هستیم چون از نداشتن جدیت، صداقت و پایبندی حکومت ایران به قوانین جهانی نگرانیم.
او ایران را به رعایت نکردن قوانین بین‌المللی متهم کرده و گفت که تهران آشکارا خواستار ریشه‌کن کردن و نابودی رژیم صهیونیستی شده است.
رییس رژیم اسراییل گفت: بنابراین، چرا جهان باید به ایران و هر یک از مقاصدش اطمینان داشته باشد؟
هرتزوگ همچنین گفت که این نگرانی‌ها را با رییس جمهور آلمان در میان گذاشته است.
اظهارات هرتزوگ علیه احیای توافق هسته‌ای در آلمان، در بحبوحه تلاش طرفین مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه مطرح می‌شود.
آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.
این پیش‌رفت‌ها در مدت اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته و درباره انجام شدن توافق احتمالی ابزار نگرانی کرده‌اند.
علاوه بر این، پایگاه خبری صدی البلد، اخیرا با استناد به اظهارات برخی منابع رسانه‌ای در گزارشی نوشته بود، مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ در مراحل نهایی خود است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند که واشنگتن را قانع کند تا مواضع خود در پرونده توافق هسته‌ای را تشدید کند.
طبق این گزارش، این منابع می‌گویند، درحالی که واشنگتن و تهران درحال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و نقطه نظرات یکدیگر برای احیای برجام هستند، دولت رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کند که بر موضع آمریکا در این پرونده تاثیر بگذارد.
در بخشی از گزارش این رسانه عربی آمده است که واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفت‌وگوها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این "امتیازات جبرانی" هم علنی خواهد شد.
کد مطلب: 173656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *