۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
خباز :

اصولگرایان با دوپینگ روی پا ایستاده‌اند

اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ برنده بودند اگر...
محمدرضا خباز گفت: در انتخابات ۱۴۰۰، اگر آقای پزشکیان را تأیید می‌کردند شرایط انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد و یک انتخابات با شکوه برگزار می‌شد و شرکت کنندگان بسیاری حضور پیدا می کردند.
اصولگرایان با دوپینگ روی پا ایستاده‌اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «ده سال پیش گفتم اصلاحات مُرد. بنابراین اصلاح طلبی جایگاهی ندارد.» این بخشی از ادعای اخیر اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در گفتگو با قرن نو است که با واکنش هایی از سوی اصلاح طلبان روبرو شده است. 
محمدرضا خباز چهره سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی ضمن انتقاد از اظهارات بادامچیان، می گوید اصلاحات مُردنی نیست. 
به گفته خباز، این اظهارات نشانه کوته فکری است که فردی انتظار داشته باشد دوست یا رقیبش بمیرد چراکه اگر رقیب بمیرد اصولگرایان محلی از اعراب ندارند .
او تاکید دارد که اگر مردم پای صندوق رأی بیایند و امیدوار شوند یقینا اصلاح‌طلبان رأی خواهند آورد و در انتخابات پیروز می‌شوند. 
  • آقای خباز! اخیرا آقای بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در مصاحبه‌ای عنوان کردند که اصلاحات مُرده و تمام شده است، ارزیابی شما نسبت به این اظهارات چیست؟
در پاسخ به اظهارات آقای بادامچیان باید گفت اصلاحات مردنی نیست به بیان دیگر اصلاحات مانند خورشید است ممکن است لکه‌های ابر، مانع نورافشانی خورشید شوند اما این وضعیت دائمی نیست بلکه پس از مدتی خورشید از پشت پرده خارج خواهد شد و جهان را نورانی خواهد کرد.
اصلاحات یک تفکر است و نمی میرد
اصلاحات نمی‌میرد چراکه یک تفکر است در واقع آن اندیشه و فکر بیانگر این است که انسان همواره در راه رشد و تکامل است بنابراین باید تلاش کرد از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب رسید این تفکر تفکر عاقلانه‌ای است. در واقع این تفکر همان تفکری است که امام حسین می‌فرمایند« من برای اصلاح امت جدم قیام کردم.»
اینکه گفته شود اصلاحات مُرده، نشانه کوته‌فکری است!
بنابراین اصلاحات مردنی نیست مهمتر اینکه این نشانه کوته فکری است که فردی انتظار داشته باشد دوست و یا رقیبش بمیرد. چراکه اگر رقیب بمیرد اصولگرایان محلی از اعراب ندارند مثل این است که پرسپولیسی‌ها، استقلالی‌ها بمیرند و از میدان خارج شوند. بنابراین اگر رقیب بمیرد به تعبیری کسی برای اصولگرایان تره خُرد نمی‌کند. این اندیشه، اندیشه نادرستی است. به تعبیری « تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نُهفته باشد». 
اگر اصلاحات در جامعه وجود نداشته باشد چگونه یک جامعه می‌تواند به سمت رشد و ترقی حرکت کند؟! اصلاحات یک امر عقلی است درست است که در حال حاضر یک جریان سیاسی خاص حاکم است  اما اینکه این احساس ایجاد شود که باید جریان رقیب بمیرد درست نیست در واقع برخی تصور می‌کنند با مُردن رقیب می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند. 
اصولگرایان با دوپینگ روی پا ایستاده‌اند
بیش از ۳۰ سال است که اصولگرایان به واسطه دوپینگ روی پای خود ایستاده‌اند اگر دوپینگ حاکمیت نبود اصولگرایان رأیی در داخل جامعه نداشتند. یعنی در حد ۱۰، ۱۵ درصدی رأی دارند و بقیه در اختیار پروپاگاندای صداوسیما و حاکمیت است که برای اصولگرایان انجام می‌شود.
به عنوان مثال، فرزند یکی از افراد شاخص اصولگرایان حزب موتلفه به دلیل ارتباط با  گروه‌های غیرقانونی به پنج سال زندان محکوم شد اما چون اینها از دوپینگ استفاده کردند این مسئله را در زمانی که پدر این فرد در انتخابات کاندیدا شد مطرح نکردند. این به معنای سوءاستفاده و ویژه‌خواری است در واقع اصولگرایان با ویژه خواری تاکنون رأی به دست آوردند. اینکه تاکنون توانستند در برخی جاها رأی بیاورند به واسطه دوپینگ و ویژه خواری بوده است اما اصلاح طلبان همواره به لطف خداوند روی پای خودشان ایستادند و بدون ویژه خواری و استفاده از دوپینگ حاکمیتی و همچنین با اتکاء به محبوبیتی که در بین مردم داشتند توانستند بهترین دولت پس از انقلاب یعنی دولت آقای خاتمی را روی کار بیاورند. 
اگر اصلاحات مُرده چرا اصلاح‌طلبان ردصلاحیت می‌شوند؟!
بنابراین اگر اصلاحات مُردنی است چرا اصلاح طلبان را در انتخابات ردصلاحیت می‌کنند به تعبیری باید گفت انسان مُرده، توانی ندارد! چرا یک مجموعه مُرده را در انتخابات‌ها ردصلاحیت می‌کنند تا زمینه برای افراد مسئله دار فراهم شود؟! بنابراین اینکه آقای بادامچیان می‌گویند اصلاحات مُرده است نوعی کوته‌فکری است چراکه ما باید دعا کنیم رقیب ما قدرتمند باشد اما ما از جریان سیاسی رقیب قوی تر باشیم نه اینکه آرزو کنیم رقیب ما بمیرد تا افراد دست و پا چُلفتی، کم توان و غیرمحبوب در جامعه با دوپینگ رأی کسب کنند.  
آرزوی اصلاح طلبان برای اصولگرایان
اصلاح‌طلبان آرزو می‌کنند اصولگرایان بدون دوپینگ و ویژه‌خواری سیاسی بتوانند از رأی مردم استفاده کنند اما اگر شرایطی فراهم شود در یک انتخابات کاملا آزاد و رقابتی، اصولگرایان یقین بدانند که رأی شان در جامعه بسیار کمتر از اصلاح طلبان است. 
اصلاح‌طلبان معتدل با صندوق رأی قهر نمی‌کنند اگر....
  • آیا می‌توان امیدوار بود که اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس فعال شوند؟ در انتخابات ریاست جمهوری چطور؟ اگر اصلاح طلبان نخواهند وارد انتخابات شوند حیات سیاسی‌شان را در چه حوزه‌ای تعریف خواهند کرد؟
اصلاح طلبان معتدل بر این باورند که نباید با صندوق و انتخابات قهر کنیم بلکه باید تلاش کنیم با روشنگری و بیان واقعیت‌ها، مردم را امیدوار کنیم اگر مردم به صحنه انتخابات بیایند و بیش از ۶۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق رأی بیایند یقینا کاندیدای اصلاح طلب رأی می‌آورد به همین دلیل اصولگرایان، شعار انتخابات حداکثری می‌دهند اما اقداماتی انجام می‌دهند که انتخابات حداقلی رخ دهد چون می‌دانند مردم امیدوار شوند و به پای صندوق های رأی بیایند یقینا به کاندیدای اصلاح طلب رأی خواهند داد. 
اگر پزشکیان تایید می‌شد اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400  برنده بودند
به عنوان مثال در انتخابات 1400، اگر آقای پزشکیان را تأیید می‌کردند شرایط انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد و یک انتخابات با شکوه برگزار می‌شد و شرکت کنندگان بسیاری حضور پیدا می کردند. بنابراین کاندیدهای توانمند و دارای محبوبیت فراوان را ردصلاحیت کردند و اجازه حضور به آنها ندادند و در نهایت پنج کاندیدا از یک جریان که چهار نفر از آنها کاندیدای پوششی بودند را تایید کردند در نتیجه رأی همه آنها روی هم رفته به اندازه یک کاندیدای اصلاح طلب در دوره های گذشته نبود. این موضوع نشان می‌دهد اگر اصلاح طلبان را تایید صلاحیت کنند یقینا رأی خواهند آورد دلیل آن هم این است.
اصلاح‌طلبان اگر رأیی ندارند چرا آنها را ردصلاحیت می‌کنند؟!
 بنابراین اگر اصلاح‌طلبان رأیی ندارند چرا آنها را ردصلاحیت می‌کنند. باید اجازه بدهند اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شوند تا در نهایت مشخص شود چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. اگر اصلاح طلبان تایید شوند شرایط خوبی خواهند داشت و باز هم در انتخابات شرکت خواهند کرد. 
شرط موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده 
  •  حضور اصلاح‌طلبان را در انتخابات آینده فعال می‌بینید؟ پیش بینی تان در این باره چیست؟
اصلاح طلبان حضور پیدا خواهند کرد به شرطی که مردم پای صندوق رأی بیایند اگر ۳۰،۴۰ درصد مردم بیایند اصلاح‌طلبان رأی نمی‌آورند اما اگر بالا یا حدود ۶۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق رأی بیایند یقینا رأی خواهند آورد.
روز ۲۸ ماه مبارک رمضان آقای رئیسی از فعالان سیاسی دعوت کردند که حدود ۷ نفر اصلاح‌طلب و ۲۴ نفر اصولگرا حضور داشتند. در آن جلسه، یکی از اصلاح‌طلبان خطاب به آقای رئیسی گفت ما آرزو می‌کنیم دولت موفق شود چون اگر دولت موفق شود، مردم امیدوار شوند و پای صندوق رأی بیایند یقینا به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد و حاصل کار به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود.
بنابراین اگر مردم نیایند نه در انتخابات مجلس و نه در انتخابات ریاست جمهوری، رأی اصلاح‌طلبان پایین خواهد بود چراکه از دوپینگ حاکمیت برخوردار نیستند و آرزو نمی‌کنیم از چنین دوپینگی برخوردار باشیم. /قرن نو
کد مطلب: 173676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *