۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۷

پیش‌بینی بورس فردا

بورس نوسانی می‌ماند؟
شاخص کل بورس امروز بر خلاف شاخص هم‌وزن روند نزولی به خود گرفت، با این روندهای نوسانی چه چیزی در انتظار معاملات بورس است؟
پیش‌بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز دوشنبه برخلاف شاخص هم‌وزن روندی نزولی داشت. در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود صعود کند در ساعات پایانی دوباره قرمزپوش شد.
شاخص کل بورس امروز با ۱۲۶ واحد کاهش در سطح یک میلیون و ۴۲۶ هزار ایستاد. این در حالی است شاخص هم‌وزن ۱۴۴۹با  واحد افزایش یافت در محدوده ۴۱۰ واحدی رسید.
شاخص کل بورس چند هفته‌ای می‌شود که شاخص کل بورس روند نوسانی دارد. یعنی برخی از روزها مثبت و در برخی از روزها منفی است. عده‌ای از کارشناسان عقیده دارند که این نوسانی بودن شاخص کل بورس ناشی از اخبار و حواشی مذاکرات برجام است و بورس وزن زیادی به مذاکرات هسته‌ای داده است.
اما گروه دیگری از کارشناسان و تحلیلگران عقیده دارند که معاملات بازار به واسطه کمبود نقدینگی نوسان می‌کند و زمانی که نقدینگی وارد بازار شود، روند معاملات نیز ترمیم خواهد شد.
بورس به چه چیزی نیاز دارد؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد که نظر دو گروه کارشناسان درست است. یعنی بازار سرمایه به مذاکرات برجام بها داده و به واسطه اخبار نوسان می‌کند. از سوی دیگر پولی در بازار نیست و ورود پول در گرو مشخص شدن مذاکرات است.
یعنی سهامداران باید بدانند کدام گروه یا سهام برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. اغلب سهامداران در حال حاضر خریدار سهام ریالی هستند و صنایع همچون خودرویی و بانک‌ها این روز وضعیت خوبی دارند.
از سوی دیگر سهام دلارمحور با صف‌های فروش مواجه شدند. نکته مهم اینجاست که به واسطه تغییر اخبار برجام صف‌های خرید سهامداران نیز تغییر می‌کند، یک روز سهامداران به دنبال خرید سهام ریالی و روز دیگر به دنبال سهام دلار محور هستند.
اما اغلب کارشناسان عقیده دارند که در حال حاضر صنایع ریالی و تک سهم‌ها می‌توانند وضعیت خوبی در بازار داشته باشند. از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند که صنایع پالایشی آینده بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.
بنابراین می‌توان گفت که تا تعیین تکلیف شدن شرایط حال حاضر، بورس نوسانی می‌ماند
کد مطلب: 173730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *