۰
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

در ضیافت اعضای مجلس خبرگان رهبری چه گذشت؟

آیت الله محمود محمدی عراقی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به جماران گفت: تا آن جایی که از صحبت های نمایندگان محترم خبرگان استفاده می شود، بر اساس همان شناختی که از امام و اهداف امام دارند، مهمترین دغدغه آنها مشکلاتی است که الآن مردم دارند. یعنی در جلسه ضیافت اعضای مجلس خبرگان که آقای رئیس جمهور هم حضور داشتند، مطلبی که تقریبا در صحبت های همه اعضا تکرار می شد این بود که هنوز نتایج برنامه های اقتصادی در سفره مردم خودش را نشان نداده و مردم مشکل دارند.
در ضیافت اعضای مجلس خبرگان رهبری چه گذشت؟
پایگاه مردم سالاری آنلاین به نقل از جماران ،عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مهمترین دغدغه اعضای مجلس خبرگان رهبری مشکلاتی است که الآن مردم دارند، گفت: اگر دولت بتواند موانع را از سر راه مردم بردارد و مردم وارد صحنه شوند، دولت حمایت کند و اقتصاد را بیشتر به مردم بسپارد، مردم می توانند مسائل را حل کنند.
مشروح گفت و گوی جماران با آیت الله محمود محمدی عراقی را در ادامه می خوانید:
دغدغه امروز اعضای مجلس خبرگان رهبری در چه زمینه ای است؟
تا آن جایی که از صحبت های نمایندگان محترم خبرگان استفاده می شود، بر اساس همان شناختی که از امام و اهداف امام دارند، مهمترین دغدغه آنها مشکلاتی است که الآن مردم دارند. یعنی در جلسه ضیافت اعضای مجلس خبرگان که آقای رئیس جمهور هم حضور داشتند، مطلبی که تقریبا در صحبت های همه اعضا تکرار می شد دو موضوع بود؛ یکی اینکه ضمن تشکر از زحمات رئیس جمهور و هیأت دولت، مطرح می کردند که هنوز نتایج برنامه های اقتصادی در سفره مردم خودش را نشان نداده و مردم مشکل دارند.
 
آیا توانسته ایم  آرمان های امام را تحقق ببخشیم یا نه؟
 
مسأله دیگر هم در مورد دغدغه های فرهنگی بود. در صحبت های عزیزان تکرار می شد که انقلاب ما انقلاب فرهنگی و هدف اساسی امام تحول فرهنگی جامعه بوده است. اخلاق، معنویت و قرب به خدا اهداف اصلی انقلاب ما بوده و باید ببینیم تا چه حد در رسیدن به این اهداف موفق بوده ایم. آیا توانسته ایم آرمان های امام را تحقق ببخشیم یا نه؟
 
دولت موانع را از سر راه مردم بردارد
 
آیا در زمینه بهبود معیشت مردم پیشنهادی هم از سوی اعضای مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهور ارائه شد؟
البته در این جلسات با فرصت های کمی که هست، نمی توان طرح و برنامه پیشنهاد کرد. ولی به صورت تیتروار و خلاصه بعضی از عزیزان راه حل هایی را هم پیشنهاد می کردند و تأکید بیشتر روی این بود که موانع را بردارید. اگر دولت بتواند موانع را از سر راه مردم بردارد و مردم وارد صحنه شوند، دولت حمایت کند و اقتصاد را بیشتر به مردم بسپارد، مردم می توانند مسائل را حل کنند.
خیلی از آقایان گلایه داشتند که هنوز موانع دست و پا گیر وجود دارد.
امکان دارد از این موانع مثال بزنید؟
یکی از آقایان نقل کرد از یک کسی که ظاهرا در خراسان کار کشاورزی انجام می دهد، که گفته من 250 مجوز پیگیری کرده ام که برای این کارم بگیرم. واقعا آدم باورش نمی شود که 250 مجوز برای یک کار لازم باشد! چه قدر یک آدم  باید در این دستگاه و آن دستگاه دوندگی کند تا بتواند یک مجوز بگیرد؟ آقای رئیسی هم توضیح دادند که تقریبا همه دستگاه ها دارند به سامانه اعطای مجوز به صورت غیر حضوری می پیوندند؛ چند دستگاه باقی مانده که آنها هم به زودی می پیوندند و این مشکل حل می شود. امیدواریم حل شود.
کد مطلب: 174238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *