۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۳

۳۰ میلیارد تومان؛اعتبار مدارس قرآنی

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مباحث قرآنی مدارس کشور ارسال شده گفت: تا ماه آینده ۱۰ میلیارد تومان دیگر به حساب استانها واریز خواهد شد.
محمد بنیادی درباره مهمترین فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در مدارس قرآنی از ابتدای سال تاکنون گفت: با راه‌اندازی ۱۰ هزار مدرسه قرآنی و ۱۵۰۰ مدرسه تخصصی قرآنی در نوبت صبح مدارس کشور شاهد یکی از موفق‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه قرآن، نماز و عترت بودیم.
وی افزود: در حال حاضر در ۱۲۰ هزار مدرسه کشور مقدمات فعالیت‌های قرآنی، نماز و عترت شکل گرفته و امسال با توجه به اجرای بخش‌های مهمی از سند تحول بنیادین تمام فعالیت‌ها در چارچوب سند تدوین شده است.
مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش از تهیه و تولید هفت کتاب برای فوق برنامه نماز، قرآن و عترت دانش آموزان خبر داد و گفت: سه کتاب از این تعداد برای پایه اول، دوم و سوم ابتدایی تالیف شده است.
همچنین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لوح فشرده در بین دانش‌آموزان توزیع شده و در حوزه نیروی انسانی نیز ۵۰۰۰ حافظ کل قرآن با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مدارس قرآنی جذب شده است.
به گفته بنیادی در طرح ملی حفظ قرآن نیز دو میلیون آزمون برگزار شده و استمرار برنامه‌های حفظ قرآن در مدارس همچنان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های قرآنی آذرماه امسال را یکی از مهمترین دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه قرآن، نماز و عترت برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشتند و مسئولین حوزه‌های قرآنی آموزش و پرورش خود را بیش از پیش ملزم به اجرای بهتر این برنامه‌ها می‌دانند.
وی ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی ۹۱-۹۲ سال جهش و پویایی فعالیت‌های قرآنی مدارس، مناطق و استانها باشد و آموزش و پرورش تلاش کرده با تشکیل کارگروه ویژه‌ تشویقی غیرمادی را برای توسعه مدارس قرانی در مدارس در نظر بگیرد.
کد مطلب: 17429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *