۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۳

آغاز مبارزات انتخاباتی در ایتالیا

مونتی که پیش از این کمیسار اتحادیه اروپا بوده است، نمی‌تواند خود شخصا نامزد شود اما عده‌ای این احتمال را مطرح کرده‌اند که وی به عنوان وزیر و رهبر غیر رسمی ائتلاف میانه‌رو به میدان بازگردد
 به نقل از بی‌بی‌سی، انحلال پارلمان راه را برای انتخابات زودهنگام هموار می‌کند. «ماریو مونتی» نخست‌وزیر ایتالیا سال گذشته با هدف تشکیل دولتی تکنوکرات روی کار آمد اما جمعه گذشته پس از آن که پارلمان بودجه دولتش را تصویب کرد، استعفا داد. پیش از استعفای مونتی حزب محافظه‌کار به رهبری «سیلویو برلوسکنی» اعلام کرده بود كه دیگر از نخست‌وزیر حمایت نمی‌کند. رئیس‌جمهوری ایتالیا پس از دیدار با رهبران سیاسی کشور به خبرنگاران گفت كه دستور انحلال پارلمان را امضا کرده است. مونتی گفته بود که بلافاصله بعد از تایید بودجه سال آینده استعفا خواهد کرد.
در پی اعلام انحلال پارلمان، کابینه تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام را ۲۴ و ۲۵ ماه فوریه اعلام کرد. انتظار می‌رود مونتی یکشنبه اعلام کند که در مبارزات انتخاباتی شرکت خواهد کرد یا نه. مونتی به‌رغم استعفا تا زمان برگزاری انتخابات رئیس دولت موقت باقی خواهد ماند.
مونتی که پیش از این کمیسار اتحادیه اروپا بوده است، نمی‌تواند خود شخصا نامزد شود اما عده‌ای این احتمال را مطرح کرده‌اند که وی به عنوان وزیر و رهبر غیر رسمی ائتلاف میانه‌رو به میدان بازگردد.
مونتی و تیم غیر حزبی وزرای وی از زمانی که زمام دولت را در دست گرفتند، با اعمال برنامه ریاضت اقتصادی در ایتالیا هزینه‌ها را کم و مالیات‌ها را زیاد کردند.
نخست‌وزیر سابق ایتالیا در آخرین سخنرانی پیش از استعفای خود گفت كه ۱۳ ماه گذشته «دشوار اما هیجان‌انگیز بوده است.»
مونتی خطاب به دیپلمات‌های خارجی در رم گفت: «کار ما کشور را برای سرمایه‌گذاران خارجی مورد اعتمادتر، رقابتی‌تر و و جذاب‌تر از پیش کرده است.»
برلوسکنی که تاکنون سه بار نخست‌وزیر ایتالیا بوده است، اعلام كرده که آماده حضور در رقابت‌های انتخاباتی است.
کد مطلب: 17433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *