۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۴

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در چهار محور در جلسه‌ عصر امروز این کمیسیون خبر داد
محمد علیپور گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در چهار محور ساماندهی بازار پول، مدیریت بازار ارز، تعیین نرخ بهره و نظارت بر آن و هم‌چنین تعیین حدود تسهیلات بخش‌های مختلف اجرایی در جلسه‌ی عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.
وی در مورد تحقیق و تفحص از بانک تجارت که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته بود، گفت: تعدادی از درخواست‌کنندگان در مورد تحقیق و تفحص از بانک تجارت با توضیحات نمایندگان بانک قانع شدند اما در مجموع اعضای کمیسیون معتقدند که در حال حاضر اولویت با تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است، بنابراین تحقیق و تفحص از بانک تجارت فعلا به صلاح نیست.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد دستور دیگر جلسه‌ی عصر امروز کمیسیون اقتصادی اظهارکرد: اصلاح قانون مربوط به دریافت مالیات های مستقیم در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در همین راستا اعضای کمیسیون گزارش مرکز پژوهش‌ها در این مورد را بررسی کردند.
علیپور با بیان این‌که در این اصلاحیه، اصلاح نظام مالیاتی کشور در مجموع مورد نظر است، افزود: بحث نهایی درخصوص اصلاح قانون نظام مالیات کشور در مورد تقویت بانک‌های اطلاعاتی، تشویق به خوداظهاری و کاهش امکان تبانی معدیان مالیاتی است، ضمن این‌که در اصلاحیه جدید یک سری ضمانت‌های اجرایی شامل تنبیه‌ ها و مجازات‌هایی برای فرار از مالیات هم دیده شده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تمهیدات اجرایی برای اصلاح قانون نظام مالیاتی کشور گفت: پیش‌بینی پرداخت خسارات دولت از سوی معدیان فراری از مالیات در این قانون دیده شده است.
وی اظهار کرد: با اصلاح قانون نظام مالیاتی کشور معافیت‌هایی که شامل برخی نهادها شده بود حذف می‌شود و ضمانت اجرایی دریافت مالیات افزایش پیدا می‌کند.
علیپور با بیان این‌که کلیات طرح اصلاح نظام مالیاتی کشور در جلسه‌ی عصر امروز کمیسیون تصویب شده است، گفت: بررسی جزییات و تحقیق و بیشتر درخصوص این مورد به کمیته‌ی پولی مالی کمیسیون محول شده است.
کد مطلب: 17502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *