۰
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

رئیس بانک مرکزی نباید از ترس عزل شدن تن به خواست‌های رئیس‌جمهور بدهد

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم استقلال بانک مرکزی، تاکید کرد: عدم دخالت دولت در سیاست پولی و بانکی باید به یک الزام تبدیل شود و رئیس بانک مرکزی نباید از ترس عزل شدن تن به خواست‌های رئیس‌جمهور بدهد.
رئیس بانک مرکزی نباید از ترس عزل شدن تن به خواست‌های رئیس‌جمهور بدهد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایلنا ،حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در نشست نقد و بررسی طرح قانون بانکداری، با بیان اینکه مناقشات در طرح قانون بانکداری باید یک به یک بررسی شوند، گفت: سابقه این طرح به مجلس نهم برمی‌گردد. در آن زمان، من از احمدی‌نژاد خواستم که این قانون را در قالب لایحه به مجلس بفرستد تا روند کار با سرعت بیشتری جلو برود. 
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد وعده لایحه را داد اما کارها آنگونه که قول داد پیش نرفت و ما مایوس شدیم، خاطرنشان کرد: همچنین در دولت روحانی اراده لازم برای اینکه این قانون به شکل لایحه به مجلس آورده شود، وجود نداشت و نسخه‌ای که دولت روحانی ارائه کرد، با آنچه ما مد نظر داشتیم فاصله معنایی داشت.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خود را به عنوان بانیان این طرح معرفی کرد و ابراز داشت: برای طرح اولیه قانون بانکداری وقت زیادی گذاشتیم و کلیات آن نیز در وزرات اقتصاد تصویب شد.
مصباحی مقدم با اشاره به لزوم استقلال بانک مرکزی، بیان کرد: عدم دخالت دولت در سیاست پولی و بانکی باید به یک الزام تبدیل شود و رئیس بانک مرکزی نباید از ترس عزل شدن تن به خواست‌های رئیس‌جمهور بدهد. 
وی در پایان رئیس بانک مرکزی وقت را همراه با مواضع بانکداری اسلامی معرفی و بیان کرد: تجربه ۱۰ ساله ریاست صالح‌آبادی در بورس این مهم را به همگان ثابت کرده است.
کد مطلب: 175046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *