۰
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

انتقادات تند نخست وزیر انگلیس از روسیه

نخست وزیر انگلیس از نهادهای بین‌المللی مانند گروه هفت کشور صنعتی جهان خواست که مانند ناتو عمل کرده و برای تحمل شوک‌های اقتصادی ناشی از حمله روسیه به اوکراین به یکدیگر کمک کنند.
انتقادات تند نخست وزیر انگلیس از روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نخست وزیر انگلیس با اشاره به تحولات اخیر در جنگ اوکراین و تکرار اتهامات علیه دولت مسکو گفت که تاریخ در لحظه سرنوشت‌سازی قرار دارد.
لیز تراس که برای نخستین بار در قامت نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت تلاش کرد تا خود را به عنوان یک رهبر پولادین برای روزهای سخت به دنیا معرفی کند.
وی عنوان کرد که در جهانی بی‌ثبات، متحدان همفکر باید علیه کسانی که به دنبال تبدیل اقتصاد جهانی به سلاح هستند، متحد شوند.
نخست وزیر انگلیس از نهادهای بین‌المللی مانند گروه هفت کشور صنعتی جهان خواست که مانند ناتو عمل کرده و برای تحمل شوک‌های اقتصادی ناشی از حمله روسیه به اوکراین به یکدیگر کمک کنند.
تراس برهمین اساس برگزاری نشست سازمان ملل متحد را لحظه‌ای تعیین کننده خواند که تصمیمات آن می‌تواند در معادلات سیاسی سال ۲۰۲۲ نقش آفرین باشد.
نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهاراتش تلاش کرد تا به جهان اطمینان دهد که این کشور در دوره پسابرگزیت هم یک شریک مطمئن، قابل اعتماد و پویا است. تراس گفت: همانطور که ما سرگرم برنامه‌ریزی برای رشد در داخل کشور هستیم، در حال توسعه طرح جدیدی برای تعامل با جهان هستیم.
وی با بیان این ادعا که انگلیس یک شریک مطمئن به شمار می‌رود مدعی شد: ما تاب آوری و امنیت جمعی را ایجاد خواهیم کرد، زیرا آنها برای آزادی و دموکراسی حیاتی هستند.
هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها از روز سه‌شنبه در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
ساعاتی پیش آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با ایراد سخنانی درباره ایستادگی کشورمان در مقابل سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌جویانه آمریکا و ناکام کردن تغییر نقشه کشورهای منطقه به فرماندهی سردار شهید سپهبد سلیمانی تاکید کرد.
کد مطلب: 175177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *