۰
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷

کاربرد‌های متفاوت ios 16 اپل

 بررسی خشونت خانگی با موبایل!
iOS 16 اپل به تازگی در دسترس همه کاربران آیفون قرار گرفته‌ است. آخرین نسخه سیستم عامل اپل با بسیاری از ویژگی‌های جدید عرضه شده‌ که عملکرد برخی از برنامه‌های داخلی آن را گسترش داده‌ است.
کاربرد‌های متفاوت ios 16 اپل
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،پس از ماه‌ها پیش‌نمایش اولیه و نسخه بتا، نسخه اصلی iOS 16 اپل برای کاربران آیفون‌های اپل عرضه شد. این سیستم عامل جدید اپل دارای کاربرد‌های جدید و متفاوتی است که شاید کاربران از آن بی‌خبر باشند.
در ادامه گزارش به ۱۶ کاربرد و ویژگی جدیدی که اپل برای کاربران خود در سیستم عامل خود اضافه کرده‌ است، می‌پردازیم.
اضافه کردن ویجت‌ها به چندین قفل صفحه
در iOS 16 به صفحه قفل تغییرات عمده‌ای عطا شده‌ است که یکی از آن‌ها اضافه کردن ویجت‌ها به صورت انتخابی به چندین قفل در گوشی‌های آیفون است.
علاوه بر این، کاربران می‌توانند چندین شکل مختلف صفحه قفل را ذخیره کرده‌ و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید. برای ایجاد این تغییرات، صفحه نمایش قفل شده‌ را فشار داده‌ و نگه دارید، سپس برای مدیریت صفحه‌های قفل خود، Customize را انتخاب کنید و کاغذ دیواری و ترکیب‌های مختلف ویجت را که روی هر کدام نمایش داده‌ می‌شوند، تنظیم کنید.
تغییر نحوه نمایش اعلان‌های صفحه قفل در سیستم عامل اپل
یکی دیگر از به‌روز رسانی‌های سیستم عامل جدید اپل در صفحه قفل، تنظیم نحوه نمایش اعلان‌ها در این صفحه است.
برای فعالسازی این کاربرد، از تنظیمات گوشی روی Notifications ضربه بزنید، سپس از بین سه حالت مختلف انتخاب کنید. گزینه Count حداقل‌ترین گزینه است و فقط تعداد اعلان‌های خوانده نشده را به شما نشان می‌دهد. در حالی که Stack هشدارها را از همان برنامه با هم گروه می‌کند. گزینه نهایی نیز list است که نحوه نمایش اعلان‌ها در نسخه‌های قبلی iOS است.
ویرایش و لغو ارسال پیام‌ها در imessages
یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این بار، امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده از طریق iMessage است. در این ویژکی کاربر امکان حداکثر پنج ویرایش در هر پیام یا عدم ارسال کامل پیام‌ها تا دو دقیقه را دارد.
برای استفاده‌ از این کاربرد کافی است که در پیامی که ارسال کرده‌اید یا برای بازگرداندن آن بر روی پیامی فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس گزینه‌های ویرایش و لغو ارسال را روی صفحه نمایش خواهید دید.
البته این ویژگی به این معنی نیست که دریافت کننده پیام، گیام شما را نمی‌بیند. این ویژگی برای کسانی فعال است که سیستم عامل جدید اپل را در گوشی خود نصب کرده‌ باشند. کاربرانی که سیستم عامل خود را ارتقا نداده‌اند پیام را فقط به صورت ویراش شده‌ آن می‌بینند.
بازگردان پیام‌هایی که اخیراً حذف شدند
iOS 16 همچنین امکان بازگرداندن مکالمات حذف شده در ۳۰ روز گذشته را از طریق برنامه Messages برای کاربران فراهم کرده‌ است.
این کار کمی شبیه پوشه Trash در مک است و قبل از پاک شدن کامل پیام‌ها یک شبکه ایمنی اضافی به شما می‌دهد. اپلیکیشن Messages را باز کنید، روی دکمه Edit ضربه بزنید و سپس Show Recently Deleted را انتخاب کنید. از صفحه بعدی، می‌توانید هر یک از رشته‌های پیام لیست شده را بازیابی کنید یا آنها را برای همیشه حذف کنید.
تنظیم فیلترها را در حالت فوکوس
ویژگی Focus در iOS 16 پیشرفت‌هایی دارد، از جمله توانایی تنظیم فیلترها در برخی برنامه‌ها (از جمله پیام‌ها، نامه‌ها و تقویم) به طوری که حواس‌پرتی‌های زیادی برای مقابله با آن‌ها نداشته باشید.
هنگامی که در حال ایجاد مجموعه‌ای از قوانین جدید از طریق فوکوس در تنظیمات هستید، می‌توانید روی Add Filter ضربه بزنید تا این کار را انجام دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید حساب‌های ایمیل خاصی را در برنامه Mail پنهان کنید یا تعداد تقویم‌هایی را که در آن نشان داده‌ می‌شوند را محدود کنید.
برنامه‌ریزی برای ارسال ایمیل‌ها
مانند به‌روزرسانی پیام‌ها، Mail اپل اکنون دارای قابلیت لغو ارسال است، البته تا ۳۰ ثانیه پس از ارسال فعال است. و همچنین می‌توان ایمیل‌های خود را نیز برنامه‌ریزی کرد.
پس از پایان نوشتن یک ایمیل خاص، روی نماد فلش آبی رنگ در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و نگه دارید، و گزینه‌های انتخابی را مشاهده خواهید کرد. یکی از پیشنهادات ارائه شده‌ را انتخاب کنید یا روی Send Later ضربه بزنید. برای انتخاب برنامه زمانی خود فقط مطمئن شوید که تلفن شما در آن زمان به اینترنت متصل است.
قفل کردن کامل آیفون در ios 16
iOS 16 شامل یک حالت قفل است که اپل آن را به عنوان یک اقدام اختیاری، برای حفاظت شدید توصیف می‌کند که اکثر مردم هرگز به آن نیاز نخواهند داشت.
این ویژگی سطح حمله‌ای را که هکرها مورد هدف قرار می‌دهند را به شدت محدود می‌کند. همچینن برخی از عملکردهای iOS را نیز محدود می‌کند. مثلا تماس‌ها و پیوست‌های فیس‌تایم در پیام‌ها مسدود می‌شوند.
با ضربه زدن روی Privacy & Security و سپس Lockdown Mode می‌توانید از طریق تنظیمات می‌توان برای فعالسازی این ویژگی اقدام کرد.
به اشتراک گذاشتن گروهی تب‌ها در سافاری
شاید به اشتراک گذاشتن تب‌ها چیزی نباشد که کاربران همیشه از آن استفاده کنند، اما گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد. در سیستم عامل جدید اکنون می‌توان گروه‌هایی از برگه‌ها(tab) را از طریق موتور جستجو Safari در iOS با افراد دیگر به اشتراک گذاشت.
اگر ممکن است روی پروژه‌ای کار کنید یا کارهایی انجام دهید. با هم تحقیق کنید وقتی یک گروه برگه باز است، روی دکمه اشتراک گذاری (بالا سمت راست) ضربه بزنید تا برخی از مخاطبین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که گروه‌های برگه اکنون می‌توانند شامل برگه‌های پین شده باشند و صفحات شروع سفارشی خود را نیز داشته‌ باشند.
مشاهده درصد سطح باتری
گزینه درصد باتری دوباره بازگشته است، و دیدن مقدار باقیمانده را آسان تر می‌کند. برای مشاهده سطح درصد فعلی در نماد باتری در نوار وضعیت، به تنظیمات رفته‌ و سپس گزینه باتری را انتخاب کنید، سپس سوئیچ تغییر درصد باتری را روشن کنید.
البته طبق گزارش‌های کاربران باید به این نکته توجه داشت که در حالی که برخی از آیفون‌ها هنگام راه‌اندازی iOS 16  از این ویژگی برخوردار نشده‌اند. به‌روزرسانی iOS 16.1 طبق گزارش‌ها، گزینه درصد باتری را به هر آیفونی با Face ID گسترش می‌دهد.
برنامه‌ریزی مسیرهایی با توقف‌های متعدد در Apple Maps
Google Maps سال‌هاست مسیرهای چند توقفه‌ای دارد و با نصب iOS 16، اکنون می‌توانید آنها را در Apple Maps ایجاد کرد.
زمانی که برخی از مسیرها را بین دو مکان به طور معمول تنظیم کنید، و متوجه دکمه جدید افزودن توقف خواهید شد. می‌توانید حداکثر ۱۵ توقف را در یک مجموعه مسیرها با هم داشته‌ باشید. می‌توان ترتیب آنها را با ضربه زدن و کشیدن دستگیره‌ها به سمت راست صفحه تغییر داد.
تناسب اندام خود را بدون اپل واچ دنبال کنید
با سیستم عامل جدید دیگر نیازی به اپل واچ ندارید تا فعالیت‌های خود را از طریق برنامه Apple Fitness ردیابی کنید.
آیفون شما از حسگرهای حرکتی  برای نظارت بر مراحلی که در حال صحبت کردن هستید و مسافت‌هایی که دارید استفاده می‌کند. راه رفتن، و حتی می‌تواند با برخی از برنامه‌های تمرینی دیگر که مختص به اپل نیستند، کار کند.
البته عملکرد آن به انداره اپل واچ جامع و کامل نیست، اما هنوز هم می‌تواند کالری‌هایی را که روزانه صاحب گوشی می‌سوزاند را محاسبه کند.
بررسی ایمنی افراد در ios 16 اپل
بررسی ایمنی ویژگی جدید اپل در ios 16 برای کسانی است که در موقعیت‌های خشونت خانگی یا شریک صمیمی خود قرار می‌گیرند.
این ویژگی مرور سریعی از مخاطبین و برنامه‌های متصل به حساب شما ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد مجوزهایی مانند دسترسی به موقعیت مکانی خود را لغو کنید.
با وجود اینکه امیدواریم هرگز مجبور نباشید به این ویژگی روی بیاورید، اما اگر این کار را انجام دادید، می‌توانید آن را در قسمت Privacy & Security در تنظیمات پیدا کنید. روی Safety Check ضربه بزنید و می‌توانید تنظیمات خود را مشاهده کنید یا آنها را بازنشانی کنید.
جداسازی اشیاء در عکس‌ها
یکی از بهترین ویژگی‌های جدید در iOS 16 است که در چندین برنامه از جمله Photos و Safari موجود است.
این ویژگی به شما امکان می‌دهد سوژه‌های مورد نظر را از پس‌زمینه‌شان در تصاویر بردارید. با باز شدن یک عکس روی صفحه، روی سوژه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید. اگر iOS بتواند لبه‌های آن را به درستی شناسایی کند، درخشش سفید ضعیفی را در اطراف جسم مورد نظر خواهید دید. سپس می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه Copy یا Share، شی‌ای که بریده‌ شده‌ را به جای دیگری ارسال کنید.
بررسی داروهای کاربران در سیستم عامل اپل
برنامه Apple Health در حال حاضر تعداد زیادی از آمارهای حیاتی را برای شما ردیابی می‌کند، اما با ورود iOS 16، می‌تواند داروهای شما را نیز ردیابی کند.
برای فعالسازی این ویژگی کاربر باید همه چیز را به صورت دستی وارد کند، این یک راه مفید برای اطمینان از اینکه آنچه را مصرف کرده‌اید، است. نیاز به مصرف هر روز از برنامه Health، روی «مرور» و سپس «داروها» ضربه بزنید، سپس «افزودن دارو» را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود جزئیاتی از جمله نام دارو و تعداد دفعات مصرف آن را ارائه دهید.
اضافه کردن بازخورد لمسی به صفحه کلید
با iOS 16، بازخورد لمسی برای اولین بار به صفحه‌کلید اصلی آیفون می‌آید، بنابراین می‌توانید لرزش‌های بسیار ملایمی را همراه با هر ضربه‌ای که روی دستگاه وارد می‌کنید داشته باشید.
چیزی که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند، بنابراین می‌توانند کاملا مطمئن باشند که ورودی‌هایشان چه زمانی است. برای فعال کردن این ویژگی، صفحه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید، سپس Sounds & Haptics و Keyboard Feedback را انتخاب کنید و کلید تاگل Haptic را که ظاهر می‌شود، روشن کنید.
عکس‌ها را راحت‌تر به اشتراک بگذارید
این ویژگی ios 16 هنوز در به روزرسانی جدید عرضه نشده‌ است و اپل اعلام کرد که قبل از پایان سال عرضه می‌شود. اما یک ویژگی جدید به نام iCloud Shared Photo Library به زودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت تا روشی آسان‌تر و راحت‌تر را به شما ارائه دهد.
اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها با گروهی منتخب از افراد (مانند اعضای نزدیک خانواده). هرکسی که کتابخانه‌ای را با او به اشتراک می‌گذارید می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهایی را که پست می‌کنید، ویرایش و حذف کند و همچنین می‌تواند آنها را مشاهده کند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 175231
برچسب ها: ios 16 آیفون 14 اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *