کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وام مسکن روستایی از کی پرداخت می شود؟

1 مهر 1401 ساعت 14:20

معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با ارائه تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه از ۵ مهر پرداخت خواهد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،مجید جودی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته  اعلام شده که متقاضیان وام مسکن روستایی می‌توانند از ۵ مهر اقدام به دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی کنند، اما به شرطی که سازمان برنامه وبودجه اقدام به ارائه تضمین نامه بانکی کند.
به گفته معاون بازسازی  ونوسازی مسکن روستایی از نیمه دوم سال گذشته تا کنون  ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گرفته اند و بانک‌ها در حال حاضر این تسهیلات را پرداخت می‌کنند، اما متقاضیان تمایل چندانی به دریافت این تسهیلات ندارند.
او می‌گوید: با رایزنی‌های صورت گرفته متقاضیانی که تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده اند می‌توانند بامراجعه به بانک‌ها ۱۰۰ میلیون تومان دیگر تسهیلات دریافت کنند. البته این اقدام در مصوبه هیئت دولت نیامده است، اما بنیاد مسکن در حال رایزنی برای پرداخت  این تسهیلات است.
جودی گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بانرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی ۱۸ درصد باشد که با رایزنی‌های صورت گرفته ۱۳ درصد از این تسهیلات  به صورت یارانه‌ای از طریق دولت پرداخت شده و مابقی توسط متقاضیان پرداخت خواهدشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 175269

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/175269/وام-مسکن-روستایی-کی-پرداخت-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir