۰
جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۹

ایران 1-0 اروگوئه؛ شاهکار پسران «کی‌روش» با درخشش «طارمی»

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش موفق شد با گلزنی «مهدی طارمی» مقابل تیم ملی اروگوئه به پیروزی برسد.
ایران 1-0 اروگوئه؛ شاهکار پسران «کی‌روش» با درخشش «طارمی»
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، بعد از تغییر و تحولات رخ داده در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران و حضور کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ، ملی‌پوشان عازم اردوی اتریش شدند تا در 2 مسابقه تدارکاتی هماهنگ‌شده از سوی فدراسیون فوتبال، شرکت کنند. ملی‌پوشان فوتبال ایران امشب (جمعه) از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه ان‌وی آره‌نا سن‌پولتن اتریش باید به مصاف اروگوئه می‌رفتند تا نخستین دیدار تدارکاتی‌شان را در اردوی آماده‌سازی اتریش برگزار نمایند.
رامین رضاییان و امید نورافکن مدافعان راست و چپ تیم ملی به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند امشب برای دیدار تدارکاتی با تیم ملی اروگوئه، در فهرست شاگردان کارلوس کی‌روش قرار گیرند. امید ابراهیمی هم به دلیل مصدومیت دیگر غایب مسابقه امشب بود. در مقابل، دیگو گودین و ادینسون کاوانی 2 ستاره باتجربه اروگوئه‌ای‌ها، مهم‌ترین غایبان این تیم در جمع شاگردان آلونسو در مسابقه امشب به شمار می‌رفتند.
ترکیب تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند (از دقیقه 63: امیر عابدزاده)، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس (از دقیقه 87: وحید امیری)، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی (از دقیقه 68: علی قلی‌زاده) و سردار آزمون (از دقیقه 68: کریم انصاری‌فرد)
سرمربی: کارلوس کی‌روش
ترکیب تیم ملی اروگوئه
سرخیو روشه، رونالد آرائوخو (از دقیقه 5: آگوستین روخل)، سباستین کاسرس، دامیان سوارز (از دقیقه 71: گیلرمو وارلا)، ماتیاس اولیویرا (از دقیقه 86: ماتیاس وینا)، ماتیاس وسینو (از دقیقه 71: جیورجیان دی‌آراسکائتا)، فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور (از دقیقه 88: لوکاس توریرا)، فاکوندو پلیستری (از دقیقه 46: د لا کروس)، داروین نونی‌یز و لوئیس سوارس
سرمربی: دیگو آلونسو
ابوالفضل جلالی با حضور ثابت در ترکیب اصلی تیم ملی، شگفتانه ویژه کارلوس کی‌روش برای مسابقه امشب مقابل اروگوئه را رقم زد. جلالی در شرایطی در ترکیب اصلی قرار گرفت که در غیاب امید نورافکن، سرمربی پرتغالی تیم ملی میلاد محمدی و وحید امیری را هم در اختیار داشت اما در نهایت تصمیم گرفت تا به مدافع چپ جوان استقلال میدان بود.
مهدی طارمی دیگر غایب غیرمنتظره ترکیب اصلی تیم ملی در مسابقه امشب بود. طارمی با تصمیم کی‌روش، از ابتدای مصاف برابر اروگوئه نیمکت‌نشین بود و به جای او، مهدی ترابی در جمع یازده نفر اولیه حضور داشت.
اروگوئه‌ای‌ها هم با حضور تمامی ستارگان نام‌آشنای خود از جمله داروین نونی‌یز و لوئیس سوارس به میدان آمدند و دیگو آلونسو به دنبال محک‌زدن ستارگان تیمش در آستانه رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر بود.
مهدی ترابی در همان ثانیه‌های نخست اولین شوت در چارچوب مسابقه را به سود ایران به ثبت رساند که ضربه ترابی با واکنش روشه همراه شد و راهی به دروازه اروگوئه پیدا نکرد. بعد از شوت ترابی، رونالد آرائوخو مدافع بارسلونا که امشب در ترکیب اصلی تیم ملی اروگوئه حضور داشت، به دلیل آسیب‌دیدگی قادر به همراهی تیمش نبود تا خیلی زود اولین تعویض مسابقه دوستانه امشب با خروج آرائوخو و ورود آگوستین روخل به ثبت برسد.
اروگوئه‌ای‌ها رفته رفته بر توپ و میدان تسلط پیدا کردند و در دقیقه 15، داروین نونی‌یز ستاره گران‌قیمت لیورپول با شوتی سنگین دروازه ایران را هدف قرار داد که واکنش زیبای علیرضا بیرانوند باعث عدم ثبت گل اول مسابقه شد. 2 تیم در ادامه، نمایش نزدیک و درگیرانه‌ای را داشتند و بارها بازی به دلیل مصدومیت بازیکن 2 تیم متوقف شد.
شاگردان آلونسو در اواخر نیمه نخست، 2 فرصت گلزنی به دست آوردند که موقعیت اول با ضربه سوارس از کنار دروازه ایران به بیرون رفت و سپس حرکت انفرادی ماتیاس اولیویرا به شوت این بازیکن ختم شد که بیرانوند به خوبی ضربه او را مهار کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.
آبی‌پوشان تیم ملی اروگوئه نیمه دوم را با نمایش تهاجمی آغاز کردند. در اولین فرصت جدی گلزنی در نیمه دوم، روی یک کار تیمی زیبا و البته اشتباه خط دفاعی تیم ملی ایران، فدریکو والورده هافبک رئال مادرید با یک ضربه والی تماشایی دروازه ایران را هدف قرار داد که علیرضا بیرانوند به مانند نیمه نخست درخشان حاضر شد و با واکنشی دیدنی، ضربه والورده را مهار کرد تا همچنان دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود ادامه بدهند.
علیرضا بیرانوند در دقیقه 54 بار دیگر ناجی دروازه ایران شد و توانست شوت داروین نونی‌یز را مهار کند. در دقیقه 61، لوئیس سوارس صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه او از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
مهدی ترابی در دقیقه 65 موقعیتی عالی برای گلزنی به دست آورد که درخشش دروازه‌بان اروگوئه باعث شد تا شاگردان کی‌روش به گل نرسند.
شاگردان دیگو آلونسو در دقایق 67 و 68 صاحب 2 موقعیت گلزنی پیاپی شدند که درخشش خط دفاعی تیم ملی و البته امیر عابدزاده باعث بسته ماندن دروازه ایران شد.
مهدی طارمی که در نیمه دوم به ترکیب ایران اضافه شد، توانست روی یک کار تیمی زیبا و پاس عالی کریم انصاری‌فرد، در دقیقه 79 گل اول ایران را به ثمر رساند.
اروگوئه‌ای‌ها در 10 دقیقه پایانی در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بودند اما ایستادگی خط دفاعی ایران باعث شد تا یاران لوئیس سوارس در رسیدن به گل تساوی ناکام بمانند و کارلوس کی‌روش در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی ایران بتواند طعم پیروزی را بچشد.
تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی در مسابقه امشب، در دومین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی آماده‌سازی اتریش، سه‌شنبه پنجم مهرماه در مقابل تیم ملی سنگال قرار خواهد گرفت.
کد مطلب: 175304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *