۰
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۶

قیمت خانه کلنگی در تهران چقدر است؟

خانه کلنگی را در نیاوران متری ۲۵۰ میلیون آگهی کرده‌اند؛ تقریبا سه برابر بیشتر از متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک!
قیمت خانه کلنگی در تهران چقدر است؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فرارو ،قیمت خانه کلنگی در تهران می‌تواند از ارزش خانه‌های مسکونی بیشتر باشد. در منطقه یک تهران طبق آمار‌های رسمی متوسط قیمت مسکن به متری ۸۰ میلیون تومان رسیده درحالی که برخی از خانه‌های کلنگی چند برابر این قیمت آگهی می‌شوند. مثلا مالک خانه کلنگی ۳۶۰ متری در نیاوران رقم پیشنهادی به خریداران را ۹۰ میلیارد تومان ناقابل درنظر گرفته و آن را متری ۲۵۰ میلیون تومان می‌فروشد.
قیمت خانه کلنگی در شمال تهران
به‌ گزارش فرارو، قیمت خانه کلنگی در شمال تهران می‌تواند چند برابر متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی در همین نقطه پایتخت باشد. آخرین آمار‌های رسمی متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک تهران را تقریبا متری ۸۰ میلیون نشان می‌دهد، اما در نیاوران مالک خانه کلنگی ۳۶۰ متری، ارزش هر متر از این خانه را ۲۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته و آن را ۹۰ میلیارد ناقابل آگهی کرده است. همان حوالی خانه کلنگی ۸۳ متری را ۱۱ میلیارد تومان می‌فروشند که ارزش هر متر آن از نظر فروشنده، ۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این خانه کلنگی دو طبقه، زیرزمین و حیاط دارد و هر طبقه آن ۶۵ متر است.
خانه کلنگی ۲۵۰ متری دیگری را در فرمانیه درنظر بگیرید. این خانه را ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند و ارزش هر متر آن ۱۷۰ میلیون تومان است. در این خانه چهار واحد مجزا و در حیاط آن استخر وجود دارد. نزدیک خیابان اندرزگو تهران خانه کلنگی ۴۰۰ متری دیگری با قابلیت مسکونی به‌چشم می‌خورد که مالک آن رقم ۶۶ میلیارد تومان را بابت فروش به خریداران پیشنهاد می‌دهد و ارزش هر متر از این خانه معادل ۱۶۵ میلیون تومان است.
قیمت خانه کلنگی در سایر مناطق تهران
قیمت خانه کلنگی در تهران می‌تواند از متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی بیشتر باشد. در خیابان پیروزی خانه کلنگی ۱۴۰ متری را که در آن چهارطبقه وجود دارد، هفت میلیارد تومان می‌فروشند. ارزش هر متر این خانه کلنگی را باید ۵۰ میلیون تومان درنظر بگیریم درحالی که آمار‌های بانک مرکزی از متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۳ -که محله پیروزی را در خود جای داده- متری ۳۹ میلیون تومان است. البته همه خانه‌های کلنگی نسبت به آپارتمان‌های مسکونی قیمت بیشتری ندارند. مثلا در همین محله پیروزی خانه کلنگی ۱۰۶ متری را ۳.۲ میلیارد تومان می‌فروشند که به این ترتیب ارزش هر متر از خانه تقریبا ۳۰ میلیون تومان است.
نزدیک میدان انقلاب خانه کلنگی ۱۲۸ متری را ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. این خانه سه طبقه تقریبا متری ۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود درحالی که ارزش مسکن در منطقه شش تهران که خیابان انقلاب را در خود جای داده، تقریبا متری ۵۷ میلیون تومان است. در محله چیتگر خانه کلنگی ۲۰۰ متری را ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند و فروشنده بابت هر متر ۶۶ میلیون تومان طلب کرده است. درحالی که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تیرماه امسال به متری ۳۸ میلیون تومان رسید.

ویژگی خانه‌های کلنگی در تهران
 
موقعیت متراژ قیمت کل قیمت هر مترمربع
نیاوران ۳۶۰ متر ۹۰ میلیارد تومان ۲۵۰ میلیون تومان
نیاوران ۸۳ متر ۱۱ میلیارد تومان ۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
فرمانیه ۲۵۰ متر ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۱۷۰ میلیون تومان
بلوار اندرزگو ۴۰۰ متر ۶۶ میلیارد تومان ۱۶۵ میلیون تومان
پیروزی ۱۴۰ متر هفت میلیارد تومان ۵۰ میلیون تومان
خیابان شکوفه ۱۰۶ متر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۳۰ میلیون تومان
خیابان انقلاب ۱۲۸ متر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ۵۷ میلیون تومان
چیتگر ۲۰۰ متر ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۶۶ میلیون تومان
یافت‌آباد ۱۵۰ متر  شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
کد مطلب: 175391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *