۰
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۴
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در آخرین شب از مراسم هیات عشاق الائمه این حزب؛

اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و هرگونه اغتشاش را محکوم کنیم

دکتر مصطفی کواکبیان در آخرین شب از مراسم هیات عشاق الائمه حزب مردم سالاری با تقدیر و تشکر از فعالان سیاسی، دبیران کل احزاب، مدیران مسئول مطبوعات و رسانه‌ها، نمایندگان ادوار مجلس، مدیران اجرایی، اهالی محله کن، اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و تحریریه روزنامه مردم‌سالاری و به ویژه سخنرانان و مرثیه سرایان این مراسم پنج نکته کوتاه را یادآور شدند.
اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و هرگونه اغتشاش را محکوم کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،دکتر مصطفی کواکبیان در آخرین شب از مراسم هیات عشاق الائمه حزب مردم سالاری با تقدیر و تشکر از فعالان سیاسی، دبیران کل احزاب، مدیران مسئول مطبوعات و رسانه‌ها، نمایندگان ادوار مجلس، مدیران اجرایی، اهالی محله کن، اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و تحریریه روزنامه مردم‌سالاری و به ویژه سخنرانان و مرثیه سرایان این مراسم پنج نکته کوتاه را یادآور شدند.
نکته اول: اینکه امام هشتم(ع) را امام رضا نامیدند به خاطر آنکه مردم از ایشان راضی بودند: «سمی الرضا بالرضا لرضی الرعیه» لذا جلب رضایت مردم بسیار مهم است  و با زور و شلاق و بگیر و ببند و امثال گشت ارشاد نمی‌توانیم دینداری مردم را تضمین نموده و مشکلات را حل کنیم.
نکته دوم: باید اعتراضات مردم را به رسمیت شناخته و با اغتشاش برخورد کنیم لذا ما ضمن اینکه با هرگونه اغتشاش مخالفیم، با اعتراضات مردم مخالفیم به عبارت دیگر می‌گوئیم اعتراض آری و اغتشاش هرگز. تا چند وقت پیش اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، معلمان و یا بازنشستگان به راحتی تجمع می‌کردند و اعتراض صنفی داشتند و خیلی هم خوب بود اما عده‌ای این‌روزها هرگونه اعتراضی را به رسمیت نمی‌شناسند و در مقابل عده‌ای هم به هرگونه اغتشاشی دامن می‌زنند. اغتشاشاتی که برخی دست‌های بیگانه آن را هدایت می کنند و یا حتی عده‌ای به نام طرفداری از نظام و با ضرب و شتم معترضان به آن دامن می‌زنند!
نکته سوم: براساس اصل 27 قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است. لذا دولت باید مکان‌هایی را با حفظ امنیت برای اعتراضات مردمی تدارک ببیند تا مردم بدون ترس و لرز بتوانند مشکلات خودشان را فریاد بزنند.
نکته چهارم: نباید فضای مجازی را دولت ببندد. یکی از مسئولان گفت اگر کسی شیشه‌ای را بشکند، ما از او خسارت می‌گیریم. حال از مسئولان کشور که اینترنت را مسدود می‌کنند، می‌پرسیم این همه شما به کسب و کار مردم خسارت می‌زنید، آیا می‌توانید جبران کنید؟ لذا حکمرانی مطلوب با بستن فضای مجازی مفهومی ندارد.
نکته پنجم: باید با مردم کنار بیائیم و زبان عذرخواهی و اعتذار از مردم داشته باشیم. شاید در همین حادثه خانم مهسا امینی با عذرخواهی وزیر کشور بسیاری از مسائل حل می‌شد. باید زبان عذرخواهی را یاد بگیریم. جلب حمایت مردم و جذب همکاری و رضایت و پشتیبانی آنان، بزرگترین عامل تقویت نظام و پایداری آن است.
 
کد مطلب: 175614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *