کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش امیرعبداللهیان از حضور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

6 مهر 1401 ساعت 15:45

وزیر امور خارجه کشورمان از حضور ایران در نشست ٧٧ مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسین امیرعبداللهیان نوشت:
همزمان با آغاز به کار نشست ۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رییس جمهور محترم و همکارانم در وزارت امور خارجه به نیویورک سفر کردم.
در این سفر چند روزه که در بخش اول آن جناب آقای دکتر رییسی حضوری فعال، موثر و پرکار داشتند، اینجانب در ادامه علاوه بر حضور در نشست ها و جلسات رسمی با ۴۲ همتا و مقام عالیرتبه از کشورهای مختلف و از جمله دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل دیدار و گفتگو داشتم که مشروح آن در رسانه ها منتشر شده است.
در تمام این دیدار ها و جلسات ضمن پیگیری توافقات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و مجامع بین الملی، سعی بر این داشتم که با تشریح واقع بینانه وضعیت فعلی منطقه و جهان، تحلیل درستی خارج از جو رسانه‌ای مرسوم به طرفهای گفتگو منتقل کنم.
در اکثر این دیدارها در خصوص روند مذاکره رفع تحریم ها رایزنی کردم و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را که خواهان توافق خوب، قوی و پایدار هستیم اما به شرط انتفاع اقتصادی از توافق، تبیین کردم.
در دیدار با مقامات کشورهای مختلف از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و جایگاه مهم ایران به عنوان جزیره ی ثبات در منطقه ای متلاطم یاد می کنند. البته همین ثبات و قدرت است که باعث می شود دشمنان به هر بهانه ای بخواهند مانع پیشرفت و توسعه ایران شوند، که قطعا نمیتوانند… به مردم بزرگ ایران که پشتوانه اقتدار کشور و دیپلماسی پویا هستند، صمیمانه درود می فرستم. ما به تلاش های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم ها و هم برای لغو تحریم های ظالمانه علیه کشور ادامه می دهیم.


کد مطلب: 175684

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/175684/گزارش-امیرعبداللهیان-حضور-ایران-نشست-مجمع-عمومی-سازمان-ملل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir