۰
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۰

خبر خوش مهدی تاج درباره VAR

رئیس فدراسیون فوتبال از تلاش این مجموعه برای راه‌اندازی سیستم کمک داور ویدیویی از نیم‌فصل دوم لیگ برتر فصل جاری خبر داد.
خبر خوش مهدی تاج درباره VAR
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مهدی تاج در دوره دانش‌ افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر بانوان گفت: از حضور در این دوره و جمع شما بسیار خوشحالم. مسئله VAR یکی از مباحثی بود که در جلسه صبح با مدیران عامل باشگاه‌ها به آن پرداختیم و به اعتقاد همه باشگاه‌های لیگ برتر موجب ضررشان شده است. این سیستم به سالم سازی فضای سکوها کمک بسزایی می‌کند. شرایط فوتبال چند وجهی شده و سیستم کمک داور ویدیویی حداقل کمک می‌کند تا در ناحیه داوری آرامش برقرار شود.
وی ادامه داد: بازی ٣ بر ٣ انگلیس و آلمان را دیدیم که چند اشتباه جدی از سوی داور صورت گرفت و در نهایت منجر به پنالتی شد که این سیستم به داور کمک کرد. تلاش ما این است که VAR را برای نیم فصل دوم داشته باشیم. روزی که به فدراسیون آمدیم یکی از شرایط اصلی ما مسئله سرمربی تیم ملی بود که انجام شد. از دیگر مسائل، بحث این سیستم است که به امید خدا انجام خواهد شد و به انجام آن بسیار امیدوارم.
تاج عنوان کرد: داوران از نظر حق‌الزحمه، در پازل فوتبال نازل‌ترین دریافتی را دارند و غیرقابل مقایسه با مربیان و بازیکنان است اما بحث توان پرداخت سازمان لیگ را هم باید در نظر داشته باشیم که با کوچکترین میزان افزایش، عدد بزرگی ایجاد می‌شود. حتما این کار را خواهیم کرد و افزایشی خواهیم داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اینکه افشاریان جلسات و دوره‌های آموزشی داوری را برای همه بخش‌های داوری آقایان و بانوان انجام داده اقدام بسیار شایسته‌ای است. در این مراسم افتتاحیه شاهد حضور اعضای هیئت رئیسه نیز هستیم که نشان دهنده اهمیت بحث داوری و بخش بانوان است. همچنین در این نشست حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی حضور دارد که اگر برخی آرای بخش تحت مدیریت وی نبود، جو بسیار ناآرامی برای داوری ایجاد می‌شد. تشدید آرا را از وی می‌خواهیم تا هر کسی به حوزه داوری توهین کند برخورد جدی‌ شود.
تاج تصریح کرد: پای به سرانجام رسیدن VAR می‌ایستیم و باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از آن خواهیم کرد. ان‌شاءالله این دوره‌ها ادامه پیدا می‌کند و از همه اعضای کمیته داوران و سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله VAR که میرشاد ماجدی نیز در پیشبرد آن زحمت کشیده و قرارداد بسیار خوبی آماده شده را تا حصول نتیجه پیش خواهیم برد.
کد مطلب: 175975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *