۰
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۵

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین با او بر سر مسائل ارضی بحث و گفتگو کرده است.
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اسپوتنیک گزارش داد، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا بر پیام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن همواره مرزهای به رسمیت شناخته شده اوکراین در سطح بین‌المللی را پاس می‌دارد و پیام حمایت ما از تلاش‌های اوکراین برای بازپس‌گیری کنترل خاکش از جمله با تقویت نظامی و دیپلماتیک آن تاکید کرد.
بلینکن و کولبا همچنین در خصوص مساله ایمنی تاسیسات هسته‌ای اوکراین و مساله صادرات غلات به مذاکره پرداختند.
پرایس خاطر نشان کرد، وزیر امور خارجه آمریکا همتای اوکراینی خود را در جریان موضوع کمک‌های امنیتی آمریکا از جمله بسته ۱.۱ میلیارد دلاری "ابتکار عمل کمک امنیتی اوکراین و روند تحویل کمک‌ها در آینده قرار داد.
روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه سران چهار منطقه اوکراین شامل دونتسک و لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا، پس از برگزاری همه‌پرسی الحاق این مناطق به روسیه، توافقنامه‌های رسمیت بخشیدن به الحاق این مناطق به روسیه را امضا کردند.
دولت بایدن روز جمعه در واکنش به تحولات رخ داده در مناطق خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک به موجب برگزاری همه‌پرسی برای الحاق به فدراسیون روسیه، مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید را علیه چندین قانونگذار و مقام روسی و خانواده‌های آن‌ها وضع کرد.
کد مطلب: 176061
برچسب ها: آمریکا اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *